BH scena Izvještaji sa vožnji

Biciklizam zimi uz Smetove (Zenica)

Vikendima mi se čini kao da je cijela Zenica izašla na Smetove pogotovo u ovom zimskom periodu. Osim prepunog parkinga i prilazni put bude zakrčen vozilima, stotinama metara iz smijera grada. Osim za zimske radosti na snijegu ovo mjesto je tada pogodno i za još jedan sport koji je doživio ogromnu ekspanziju u našem gradu a to je biciklizam.

Biciklisti zimi često dolaze gore jer je put uvijek prohodan, brzo se odvojite od gradske sredine i za desetak kilometara eto ga, planina.

U ovom tekstu neću uljepšati niti pogoršati stvari nego ću iz ugla bicikliste realno objasniti kako izgleda pustolovina penjanja biciklom do Smetova za slučaj da to neko želi a nije siguran šta i kako postupiti.

Kao prvo bicikl, može bilo koji da je u tehnički ispravnom stanju. Preporučio bih da sjedalo podignete tako da kada sjednete i stavite nogu na pedalu, da ista bude skoro skroz ispravljena, jer će Vam biti puno lakše i ugodnije voziti uz brdo. Naravno pri spustu je bolje opet spustiti sjedalo. Jesti najmanje jedan sat prije vožnje, ponijeti nešto tečnosti i novca gore za čaj a imate i dobar restoran ako budete gladni.

Što se tiče opreme koja će trebati je rezervna guma i set alata za brzi servis, naravno zaštitna kaciga. Topla odjeća ali u ruksaku jer je jako bitno na kraju penjanja presvuci znojnu te obući suhu za spust, zimske rukavice, kapa, naočale da štite oči od hladnog zraka, preporučujem potpuno prozirna stakla je je zimi i onako manje svjetla.

Penjanje će trajati oko jedan sat od Crkvica do parkinga na Smetovima, kada stignete na Crkvičko brdo već ste se zagrijali te trebate nositi samo laganiju odjeću, u zavisnosti od temperature grlo malo zaboli ali do Panorame prestane. Takozvana dionica „uz Križ“ je najzahtjevnija i prije nje nipošto ne forsirati vožnju nego lagano naštimati brzine tj. da pristisak na pedalu bude umjeren i tako izvesti do vrha. Tu se počnu javljati bolovi u predjelu zadnje lože, ako osjetite da noge trnu onda treba voziti auscic tj. voziti stoječi. Kada se umorite i budete sebe pitali zašto mi je ovo trebalo, nemojte odustajati niti silaziti nego samo usporite i stavite u najlakšu brzinu (ako je još koja ostala) te kada osjetite da možete ponovo se vratite u brži tempo.

Ravnije i lakše dionice ne brzajte nego čuvajte snagu za teže, voziti isključivo desnom stranom i ne pojačavati muziku u slušalicama toliko da ne čujete dolazak automobila!

Od raskrsnice za Peševiće sve postaje lakše, manji je uspon, moral poraste, tada možete priuštiti i srednju šajbu na prednjem prenosu ali treba više auscica kako ne bi dobili bolove u leđima.

Pred vrh ćete osjetiti pad temperature i oštriji zrak te kada stignete, odmah vani ili u domu presvucite mokru odjeću, popijte čaj ali nikako takvi odmah nazad. Zaštitite prodor hladnog zraka. Izbjegavati provođenje vremena u mirovanju na hladnom zraku.

Spust je jako opasan jer se zimi na put posipa pijesak, a može biti i poleđenih dijelova, kaciga obavezna. Pri spustu trebate dobro držati upravljač jer neravnine ga mogu izbiti upravljač u djeliču sekunde, kočiti umjereno sa obje kočnice prije krivine, izbjegavati preticati automobile.

Mnogo biciklista vozi na Smetove najčešće smo svi članovo tzv. ekipe ZEMTB, vozimo po cijeloj BiH pa i do Jadrana. Za lakše gradske vožnje tu je „KRITIČNA MASA“ Zenička biciklijada sa našom Majdom svakog mjececa.

Nikada ne recite „previše je hladno za bicikl“.

Autor teksta Senad Džidić, Decembar 2017.

[wzslider]

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.