Iako ce se vecina vlasnika bicikla odluciti za odlazak u najblizi servis, otklanjanje sitnih kvarova i zamjenu potrosnih dijelova mozete i sami uciniti. S jedne strane to predstavlja zadovoljstvo, s druge vjezbu za rad s alatom koji cete koristiti “zlu ne trebalo” negdje u prirodi, na voznji.
Zamjena pakni je jedna od operacija koja ne bi trebala da predstavlja problem. Paznju pozvecujemo sistemu kocenja s hidraulicnim diskovima jer pretpostavljamo da izmjena obicnih, V-brake kocnica, ne bi trebala biti pretezak zadatak.Nakon sto ste uporedili oznaku na vasim kocnicama i nabavili odgovarajuce pakne potrebno je da pripremite alat i odvojite vrijeme. Od alata ce vam trebati izvijac, klijesta i ostar nozic ili skalpel (za otvaranje originalnog pakiranja pakni). Dalje bi stvar trebale da teku ovim redom:
- Pazljivo nove pakne oslobodite ambalaze. Potom u oprugu ubacite jednu po jednu paknu. Pazite gdje cete ovako sklopljene pakne odloziti da ih ne nagazite tokom daljeg rada.
- Izvucite metalni osigurac. To cete uciniti tako sto stisnete njegov razdvojeni dio kako bi mogao proci kroz osovinu, uhvatite ga klijestima i izvucite. Pazite gdje cete ga odloziti da ga kasnije ne trazite.
- Izvucite stare, potrosene pakne. Ovo ce ici malo teze ako je bicikl okrenut naopako, naslonjen na podlogu o upravljac i sjediste. Dobro ce doci spicasta klijesta, tanki izvijac ili sl. Nakon pakni izvucite i oprugicu koja ih vraca u prvobitni polozaj nakon kocenja. To mozete uciniti tako sto je s donje strane “pogurate” izvijacem ili siljatim predmetom.
- Nakon sto ste izvukli stare pakne klip hidraulickih kocnica je vjerovatno malo “propao” u prazan prostor. Pazljivo ga vratite nazad tako sto cete zavuci polugu (najbolje cvrsci izvijac) i pritisnuti ga. Na taj nacin cete dobiti prostor za ubacivanje novih pakni.NAPOMENA (primjedba kolege NR):
Ja bih jos preporucio da se klipovi kocnice razmaknu prije vadjenja starih pakni, tj. sa starim paknama u celjusti, zbog toga što su klipovi obicno napravljeni od nekog kompozita koji je otporan na toplinu ali je dosta osjetljiv na mehanicka oštecenja (barem je tako na avid juicy kocnicama). Isto bih preporucio da kod razmicanja klipova bicikl stoji u “ispravnom” položaju, jer se može desiti da udje zrak u sistem i iscuri malo ulja iz rezervoara na rucici. - U prazno mjesto ubacite nove pakne. Zatim kroz odgovarajucu rupicu provucite osigurac (provjerite da li prolazi kroz obje pakne i oprugicu) i na kraju razdvojite spiceve osiguraca.
- Finalni “rezultat”:)
Nakon sto ste zamijenili pakne izvrsite probu. Pazite: prvo kocenje ce biti otezano jer ce vjerovatno rucica “propasti” gotovo do kraja. To je odlika hidraulike, ali nakon nekoliko uzastopnih kocenja stvar ce doci na svoje (slicno je i kod automibilskih servo kocionih sistema: uvijek nakon zamjene pakni treba “napumpati” kocnicu pritiskom na papucicu, a dobar majstor ce vam savjetovati da prva kocenja obavljate pazljivo).
Jos jednostavnija zamjena ce biti ukoliko odvrnete dva imbus sarafa koji tijelo kocnice drze na ramu. Tako cete dobiti malo vise “manevarskog” prostora 🙂
Ja to nebih preporucio pocetnicima i manje iskusnima, ali i i iskusnima koji nemaju puno vremena. Zasto? Zato sto ponovno podesavanje pravilnog polozaja celjusti disk kocnica moze nekad potrajati jako dugo dok ne pornadjete pravi polozaj.
@mekke – ne,ako skineš sa adapterom 🙂
a i ako nemaš adapter.Dovoljno da samo pritisneš ru?icu prije zatezenja šarafa da ?eljust dodje na mjesto i onda zategnuti 😉
Mislio sam na odvratanje sarafa koji drze adapter na ramu, ali i to ne mijenja puno situaciju.
Sto se tice podesavanja celjusti kocnice u odnosu na rotor (da postoji ravnomjeran razmak sa obadvije strane kako ne bi dolazilo do struganja) princip je jako jednostavan. Olabave se sarafi koji drze kocnicu na adapteru, nekoliko puta se pritisne rucica kocnice nakon cega se stisne (fiksira se kanapom, gumom ili ti je pridrzi kolega biciklista) i time se kocnica “centrira” u odnosu na rotor.
Pazljivo se naizmjenicno dotezu dva sarafa koji drze kocnicu na adapteru i to bi bilo to. Cijeli postupak ne traje duze od minute.
Prema savjetu jednog strucnjaka preporucuje se u tim situacijama izmedju pakne i rotora staviti po jedna obicna vizit kartica na obadvije strane kako bi se klipovi malo razmakli i zadrzali idealan razmak od rotora.
Ja bih jos preporucio da se klipovi kocnice razmaknu prije va?enja starih pakni, tj. sa starim paknama u ?eljusti, zbog toga što su klipovi obi?no napravljeni od nekog kompozita koji je otporan na toplinu ali je dosta osjetljiv na mehani?ka ošte?enja (barem je tako na avid juicy ko?nicama). Isto bih preporu?io da kod razmicanja klipova bicikl stoji u “ispravnom” položaju, jer se može desiti da u?e zrak u sistem i iscuri malo ulja iz rezervoara na ru?ici.
@NR
Dodao sam tvoj komentar u tekst radi bolje preglednosti.
@sale
Ja ne volim dirat ni adapter ni celjusti jer mi je fakat peglancija ponovno namjestat i stimat kocnicu. Naravno, kada moram onda ne bjezim od toga.
moze li mi neko reci oznaku ovih kocnica i gdje se imaju kupiti zamjenske pakne (naravno za ove kocnice)
Na slikama se konkretno radi o Shimano Deore 535 hidrauli?nim kocnicama koje koriste pakne za 535 ili 525 celjusti. Za kupnju se obrati shopovima nabrojanim na http://www.mtb.ba/?cat=16