Sa (ne)opravdanim zakašnjenjem donosimo kratak izvještaj sa zanimljive manifestacije u organizaciji kompanije Ciklocentar i Specialized Europe. Kao što smo predhodno najavili (“Test The Best Bosnia 2011”) 22, 23. i 24.5.2011. na Igmanu (Veliko polje), Bjelašnici (Babin do) i Baricama (parking) je oragnizovana prezentacija i testiranje reprezentativnih modela bicikala brenda Specialized. U nastavku pročitajte kratke utiske sa prvog događaja ove vrste na tržištu Bosne i Hercegovine.
Iako malo i nerazvijeno, tržište bicikala u Bosni i Hercegovini doživljava stalnu ekspanziju. Za dokaz nisu potrebni statistički podaci. Dovoljna je samo slobodna opservacija sve većeg broja biciklista u gradovima i na planinama i sve veći broj biciklističkih (posebno brdskih) klubova diljem zemlje. U cijeloj priči subjektivni je dojam da u prosjeku najviše kaskaju oni koji najviše dobra imaju od procvata tržišta- trgovci. Ipak, sporadično se dese i neki pozitivni potezi poput ovog o kojem pišemo u ovog članku.
Na ulazeći u motive i načine kako je uopće organizovana manifestacija testnih dana Specializeda u BiH, upoznat sam da sličnih događaja na ovom nivou i sa sličnim svjetskim brendovima nije bilo u skorije vrijeme u regionu. Nadam se da će se to već uskoro promijeniti te da će i drugi trgovci bicikala u BiH bar pokušati slijediti ovaj primjer i tržištu pružiti više nego danas.
Pripremanje bicikla za testiranje
Upute vozačima ; na izboru je bilo dovoljno bicikala za sve
Što se samog testiranja tiče, princip je bio jednostavan ali formalan. Svi koji su se na vrijeme pismeno prijavili dobili su rezervisan termin za bicikla koja žele probati. Potvrda termina išla je putem emaila ili telefona. Na “terenu” je to izgledalo jako uredno, precizno i organizovano. Nakon početnog potpisivanja klauzule o preuzimanju odgovornosti te podešavanja bicikla (postavljanje pedala, podešavanje sjedišta, pritiska u amortizerima, gumama i sl.) svaki posjetioc je imao minimalno sat vremena za testiranje. Lično sam smatrao da je sat vremena previše za “testiranje” jednog bicikla, ali sam se grdno prevario. Nakon početnog “pipkanja i dirkanja” svih karbonskih, titanijumskih i inih dijelova, mjerkanja i sl. uslijedila je vožnja od minimalno 40tak minuta. Ovu priliku smo iskoristili da testiramo dva bicikla koja kod nas nisu pretjerano česta. U pitanju je jedan cestovni, “full carbon” bicikl koji je autoru ovih redaka srušio određene mitove o cestovcima, a drugi je jedan 29inčni fully. Namjerno ne navodimo koji su bicikli u pitanju jer ćete uskoro imati priliku da pročitate i konkretne utiske o njima.
Po završetku svakog testiranja, bicikli su bivali očišćeni i pripremljeni za sljedećeg “testera”. Predstavnik portala MTB.ba prisustvovao je samo prvom danu testiranja koji je bio i najposjećeniji. Po podacima organizatora, u tri dana, na tri lokacije, 220 ljudi je napravilo više od 300 probnih vožnji.
Roubaix SL
Camber
Ovim putem upućujemo javne pohvale organizatoru, kompaniji Ciklocentar i Specialized Europe a vas pozivamo da uskoro pročitate i utiske o testiranim modelima.
MTB.ba