Kako tvrde proizvođači takozvanih teleskop-sjedišnih cijevi, cijev sjedišta sa podesivim hodom čini svakog biciklistu boljim vozačem. Kratko povlačenje ručice ispod sjedišta, odnosno ručice daljinskog upravljača (spojenog sajlom sa mehanizmom na cijevi sjedišta), i sjedište se spušta i vraća u predhodno fiksiranu najvišu poziciju. Zvuči jako zanimljivo pa sam se i ja odlucio isprobati „teleskop“.
Prvo pitanje je bilo “Da li uzeti teleskop sa ručicom ispod sjedišta ili sa daljinskim upravljačem?”. Odlučio sam se za jednostavniju varijantu sa ručicom ispod sjedišta iz sljedećih razloga:
- „Daljinski“ na upravljaču oduzima dosta mjesta i čisto estetski mi se ne sviđa;
- cijeli teleskop sistem je nekih 250-350 g teži od normalne cijevi sjedišta, pa nisam želio uzimati i „daljinski“ koji čini dodatnih 80-100 g;
- kako se pomjera sjedište tako i sajla daljinskog upravljača „hoda“ po ramu i prije ili kasnije prouzrukuje ogrebotine na što je naročito osjetljiv karbonski ram;
- pri transportu bicikla u automobilu, zbog sajle, nije moguće potpuno skinuti cijev sjedišta i time olakšati demontažu;
- varijanta bez daljinskog upravljača je u prosjeku 40-50 EUR jeftinija.
Moram priznati da su sve ovo večinom subjektivni razlozi koji potencijalne kupce ne trebaju odvračati od kupovine ako nisu istog mišljenja kao ja. Jasno je da je verzija SA daljinskim upravljačem u vožnji nešto praktičnija jer u „gustim“ situacijama ne morate skinuti ruku sa upravljača da bi ste promjenili položaj sjedišta. Upravo iz tog razloga se teleskop sa „daljinskim“ intuitivnije i češće koristi.
Drugo pitanje je bilo, koji proizvođač? Momentalno su najzastupljeniji sljedeći modeli na tržištu:
- Specialized Command Adjustable Seatpost
Tezina: 574 g (sa „daljinskim“)
Podesivi hod: tri fiksna stupnja 0/35/100 mm
Sistem: zrak
Cijena: 350 EUR * - Crankbros. Joplin R (sa daljinskim) L (bez daljinskog)
Tezina: 565 g/ 481 g
Podesivi hod: 75 mm
Sistem: hidraulika
Cijena: 259 EUR/219 EUR * - Kind Shok I900-R (sa daljinskim) I900 (bez daljinskog)
Tezina: 592g/512 g
Podesivi hod: 122 mm
Sistem: hidraulika
Cijena: 199 EUR/159 EUR *
*Oficijelne cijene za njemačko tržište
Nakon dužeg istraživanja ispostavilo se da je KIND SHOCK model relativno povoljan i u praksi jako dobro funkcioniše pa je samim time najprodavaniji. Odluka je pala na KIND SHOK I900, kupujem „online“ za 139 EUR uključujući dostavu.
Moram priznati da sam od prvog trenutka bio oduševljen funkcijom teleskopa. Definitivno, ova nova mogućnost na singl-treku svakog bajkera čini boljim vozačem. Naravno da će majstori među nama preći najveće prepreke i strmine i sa visokim sjedištem, ali sa spuštenom cijevi sjedišta to ide mnogo jednostavnije i sigurnije. Činjenica je da sa spuštenim sjedištem možete nesmetano balansirati na bajku i voziti daleko teže dionice.
Da li zato treba odmah kupiti teleskopsku cijev sjedišta?
Odgovor na ovo pitanje zavisi od toga po kakvom terenu vozite. Ako večinom vozite makadamom, nema potrebe za teleskopom. Također, ako vozite duge ture sa dugim usponima, pa znate da imate 1000-2000 vm spusta ispred sebe, nije problem zastati i ručno spustiti „normalnu“ cijev sjedišta. Teleskopsku cijev sjedišta preporučujem bajkerima koji često voze singl-trackove, i to u predjelima sa kraćim i tehnički zahtjevnim usponima i spustovima. Tu je vrlo praktično pritisnuti ručkicu i uživati u vožnji bez stajanja.
Međutim, moram još spomenuti da večina proizvođača ima problema sa tehnikom teleskopa. Na primjer, poznat je problem radijalnog hoda sjedišta kod CRANKBROS modela. Kod mog KIND SHOCK-a već nakon druge vožnje pojavile su se duboke ogrebotine u cijevi. U međuvremenu je cijev vraćena u garantnom roku i trenutno očekujem novu. Ovaj problem je poznat kod svih proizvođača i svi rade na novim modelima. Tako je recimo KIND SHOCK već odradio svoj posao i izbacio na tržište nove modele za 2010. godinu. Dakle, oprez kod kupovine- modele 2009 možete dobiti po daleko pristupačnijim cijenama od gore navedenih, ali čini mi se da je pametnije još neko vrijeme sačekati. Naime, za očekivati je da će ubuduće ovaj sistem biti lakši i bez pomenutih dječijih bolesti.
Tekst: Ervin Hastor