Bicikli i oprema

Cannondale Simon- prva elektronski kontrolisana suspenzija

Punih pet godina je Stanley Song u tajnosti radio na ovom projektu. Na proteklom sajmu Interbike u Las Vegasu je “pukla bomba”: Cannondale je prezentirao prvu elektronski kontrolisanu suspenziju na svijetu! Iako se ovo moglo i očekivati nakon ELO (Electronic Lock Out) sistema predstavljenog prije nekoliko godina, tek nedavno su objavljene prve slike i tehničke specifikacije. Kolega Ervin Hastor je čak na Eurobike-u iz neobaveznog razgovora na Cannondale-ovom štandu doznao da se “nešto veliko sprema” ali o tome pišemo tek sada kada je uzašlo na vidjelo.
 Iza projekta pod nazivom Simon stoji slijedeća tehnička poslastica: u unutrašnjosti Cannondale-ove Lefty suspenzije nalaze se mikroprocesori, sensori te elektronski kontrolisan regulator protoka fluida (ulja). Sistem kompletiraju baterije, displej i joystick pomoću kojeg se palcem lijeve ruke bira jedan od pet mogućih modova: TM (Travel Manegment), XC (Cross Country), AM (All Mountain), DH (Downhill) ili Lock out mod rada. Iza svakog modusa stoji Set-up menager koji se da individualno programirati za svoje potrebe. Ukupno 1000 mogućih kombinacija podešavanja rada. Tako npr. u TM modu možete birati da li želite voziti Lefty na spustu sa 130mm hoda, ili pak na usponu sa 30mm ili 80mm hoda. U DH vožnji birate highspeede ili lowspeed varijantu i mijenjate progresivnost amortizera. Pored toga, na displeju vidite hod armotizera koji ste koristili i samim time kako je efektivan vaš setup.

Naravno, možete voziti i onaj setup koji vam preporućuje računar. Na osnovu ukupne mase vozača sa opremom računar određuje pritisak na koji treba napumpati amortizer i sve ostalo preuzima Simon. Mora se reći da sve promjene u setupu ne regulišu teški elektromotori već maleni regulator protoka ulja. Pet senzora koji detektuju “ponašanje” suspenzije određuju o kakvoj se vrsti podloge radi. Podaci se šalju računaru koji podešava viljušku takvom brzinom da vozač od svega toga ništa ne primijeti. Po navodima Cannondale-a, Lock-out mod amortizer otvara za 6 milisekundi što je daleko brže od poznatih Fox Teralogic i Specialized Brain sistema.


Elektronski kontrolisan regulator protoka ulja (prva slika) ; Navigacioni displej (sruga slika) ; Shema rada Simon-a (treća slika)

Cannondale je u Las Vegasu pozvao samo izabrane novinare svjetske MTB scene i dao im priliku da testiraju Simon. Reakcije su više nego pozitivne. MTB magazini širom svijeta u Simonu vide najnapredniju inovaciju od postojanja mountainbajka.

Dok je svjetska mtb scena fascinirana Simon-om, zanimljivo je da je ova novost redakciji portala www.mtb.ba bila već duže vrijeme poznata. Naime, na najvećem svjetskom sajmu bicikala u njemačkom Friedrichshafenu imali smo priliku razgovarati sa jednim „pričljivim“ Cannondale prestavnikom. Na pitanje zašto Cannondale nema adekvatan odgovor na Fox-ove podesive 150mm suspenzije, gospodin nam je povjerio novost o Simon-u, međutim u istoj rečenici nas zamolio da to ne objavljujemo jer je Simon TOP SECRET. Također nas je bar pet puta molio da nikako ne pominjemo njegovo ime. Naravno, da nismo željeli nikoga ugrožavati pa smo sa objavom ovog teksta čekali oficijelnu prezentaciju Cannondale 😉


Shimano Di2 elektronski šifteri i mjenjači

Na kraju, ako Simon zamislimo u kombinaciji sa naprednijim zadnjim amortizerom i već postojećim elektronskim mjenjačem Shimano Di2 (koji smo imali priliku vidjeti na jednom Cannondale prototipu na Eurobajku u Friedrichshafenu) jasno je da Cannondale otvara vrata u potpuno novi svijet MTB-a.

Tekst: Ervin Hastor

Foto: Ilustracija i Ervin Hastor

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.