Svijet biciklizma

Spektakularno: Holandija gradi kružne tokove za bicikliste

Već je odavno poznato da je Holandija zemlja biciklista, međutim ipak iznova uspijevaju iznenaditi stvaranjem još boljih uslova za najranjivije učesnike u saobraćaju. Krajem juna 2012. u blizini grada Eindhovena svečano je predstavljen i otvoren Hovenring – viseči kružni nadvožnjak za bicikle. Viseči prsten je sa 24 kabla ovješen o 70m visok stub. Možda na prvu ne zvuči i ne izgleda spektakualarno, ali u smislu kulture trasporta ovo je ogroman korak čak i za Holandiju.

Na mjestu Hovenringa prije je stajao klasični kružni tok, oko kojeg su vodile biciklističke staze, presjecajući ulazno/izlasne saobraćajne trake. Na ovaj način je bilo omogućeno nesmetan i brz prolazak automobila, zbog čega se uostalom i prave kružni tokovi. U tom starom scenariju, biciklisti su ulice prelazili na semaforima, čekajući naravno za nesmetan prolazak. Međutim, Holanđanima ovo nije bilo dovoljno sigurno te su odlučili prednost dati u potpunosti biciklistima i pješacima u odnosu na automobile. Tako su došli na ideju da automobili i bicikli zamjene mjesta. Sada se bicikli kreću kružnim tokom, a automobili čekaju zeleno svjetlo na semaforima za prolazak. na ovaj način je postignuto da su bicikli i automobili u potpunosti razdvojeni i u prostoru i u vremenu.

Izgled raskrsnice prije izgradnje Hovenringa

Od ideje do realizacije je prošlo jako malo vremena a tehničke poteškoće su lako otklonjene, uključujući i spuštanje raskrsnice ispod Hovenringa da bi nagib uspona na njega bio prihvatljivo blag. Da se ne radi o suludoj već , naprotiv, genijalnoj ideji, pokazuje i statistika posjete i prolazaka preko Hovenringa.

O stanju u našoj zemlji ne vrijedi puno trošiti riječi i vremena, ali treba istaknuti da postoje konkretne organizovane skupine koje rade na ovoj problematici. Jedna od njih je i Udruženje Giro di Sarajevo koje u nedelju 2.9.2012. u 17:00 organizuje sada već 5. po redu tradicionalni biciklistički događaj Giro di Sarajevo. Ono što mi biciklisti, barem sarajevski, možemo uraditi jeste da dođemo i u što većem broju podržimo i ovogodišnji Giro u njihovoj brobi za urbane biciklističke staze poput ove iz članka.

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.