Izvještaji sa vožnji Svijet biciklizma

Sella Ronda HERO 2013

Ervin Hastor, član Udruženja brdskih biciklista (MTBA) iz Sarajeva, i ove godine je ponosno ponio zastavu BiH na najtežoj jednodnevnoj brdsko-biciklističkoj utrci u Europi. Visinsku razliku od 4.400 metara koju takmičari savladaju u jednom danu možemo usporediti sa trostrukim usponom s Vrela Bosne na Bjelašnicu. I pored nevremena na 2.200 metara, kiše i grada, stazu ukupne dužine 84 km Ervin je savladao za 8:46:38 i završio na fenomenalnom, 130. mjestu. Elite utrku pobjedio kolumbijanac Peaz Leon Hektor sa ”nestvarnim” vemenom 4:26.10,4.

DSC_2794 - Kopie
Ervin sa (po prvi put) Bosanskom zastavom u pozadini u Val Gardeni

Po riječima organizatora Sella Ronda HERO je najteža jednodnevna maraton trka za brdske bicikliste u Evropi. HERO sigurno i jeste jedna od najspektakularnijih utrka ove vrste u svijetu što pokazuje i sve veće medijsko interesovanje i emitovanje na Eurosport i RAI. U Selva Val Gardeni malom mjestu smještenom u srcu Dolomita i ove godine se okupila svjetska elita brdskih biciklista i nekolicina hobi entuzijasta iz 33 zemlje.

DSC_2818 - Kopie DSC_2832 - Kopie
sportograf-39694197_lowres sportograf-39653307_lowres
DSC_2836 - Kopie DSC_2843 - Kopie

Ukupno 3013 takmičara pokušalo je savladati legendarne prevoje Dantercepies (2298m.n.v), Pralongia (2157m.n.v), Sourass (2351m.n.v),  Pordoi (2239m.n.v.) i Duron (2280m.n.v.). Staza je duga svega 84 kilometra ali sa 4400 visinkih metara je pravi izazov prije svega svojim tehnički zahtjevnim spustovima, takozvanim singltreilovima tj. malim uskim planinskim stazama koje čine 43% ukupne distance. Dok je 44% makadam i svega 13% asfalt. Pored duge distance takmičari su imali na raspolaganju i nešto kraću sa ukupno 3300 v.m i 64 km.

sportograf-39677050_lowres sportograf-39686384_lowres
sportograf-39659772_lowres sportograf-39678098_lowres
sportograf-39665047_lowres sportograf-39698977_lowres

Evo kakve impresije o utrci donosi Ervin:

– Moj njemački prijatelj Armin Strobel i ja, vozili smo dugu distancu kao i prošle godine kada smo bili oduševljeni stazom, organizacijom, velikim brojem posjetilaca i znatnom medijskom popraćenošću. Za razliku od prošle godine organizator se ovaj put pobrinuo da u centru Selva Val Gardene objesi i zastavu Bosne i Hercegovine što je meni kao jedinom BiH takmičaru bio dodatni motiv. Arminova motivacija je bila da nadoknadi proslogodišnji zaostatak iza mene od svega 2 minute što je izuzetno malo sa obzirom na dužinu staze, ali je njemu teško palo. Skupa sa 325 takmičara u hobi konkurenciji startali smo jedan sat nakon svjetske elite na čelu sa aktuelnim svjetskim prvakom, grkom Periklis Iliasom i prošlogodisnjim pobjednikom, kolumbijancem Paez Leon Hektorom. Ukupno 1400 takmičara krenulo je na dugu HERO distancu, a ostali su odabrali kraći dionicu.

sportograf-39669263_lowres sportograf-39656872_lowres
sportograf-39672485_lowres sportograf-39681150_lowres

Sam početak trke obilježio je visok tempo koji ja kao ni moj kolega Armin nismo željeli slijediti znajući da će mnogi pokleknuti u toku trke. Na prvom prijevoju Dantecepies (2298m.n.v) od 325 takmičara hobi kategorije bili smo u sredini grupe. Međutim, kako je trka odmicala mi smo se jureći jedan drugog pomicali prema naprijed u ukupnom plasmanu. Na drugom prijevoju smo već bili oko 160. mjesta a na trećem 140. Na 4. prijevoju Pordoi ( 2239 m.n.v) ja sam bio 120. a Armin svega 2 minute iza mene. Pravo zadovoljstvo je bilo preteći i 300 licenciranih vozača koji su krenuli prije nas.

sportograf-39681197_lowres sportograf-39682982_lowres
sportograf-39691817_lowres sportograf-39690019_lowres

Kako smo sve više grabili naprijed prestižući jedan drugog više puta, nismo primjetili da se iznad posljednjeg prijevoja Duron sprema nevrijeme. Nakon 6 sati vožnje trka se za preostale učesnike pretvorila u nimalo bezazlenu avanturu. Grmljavina, prvo kiša pa onda grad na 2200 m.n.v nisu obećavali happy end. Staze i treilovi su se pretvorili u potoke pa je poslijednjih 18 kilometara bilo važno proći bez padova i ozljeda što nam je obojici pošlo za rukom, za razliku od 120 licenciranih i 75 hobi vozača koji su morali odustati.

sportograf-39669263_lowres sportograf-39667914_lowres
sportograf-39669457_lowres

U cilju opet poznata slika, muzika, ovacije publike, masa pozitivnih emocija i dobrih vibracija. Nevrijeme je prestalo i sve je bilo spremno za nezaboravnu feštu. Na kraju, ja sam završio na 130. poziciji sa vremenom od 8:46:38, cijelih 11 minuta ispred kolege Armina. Slijedeće godine smo naravno opet na startu, kako kažu organizatori na: The hardest Mountainbike Race in Europe! Armin sa motivom da me konačno pobijedi a ja u nadi da opet vidim kako se BiH zastava vijori u Selva Val Gardeni, hramu brdskog biciklizma.

DSC_2850 - Kopie DSC_2849 - Kopie
DSC_2859 - Kopie
Dva glavna aktera priče, Armin i Ervin

Treba napomenuti i nadljudske napore koje su uložili organizatori trke kao i nadležni organi opština Selva Val Gardena, Alta Badia i Arraba kako bi trku odrzali na originalnoj Sella Ronda HERO stazi. Naime, usljed velikih padavina došlo je do odrona na dionici Selva-Dantercepies kao i blokade zbog velikog snijega na dionici Sourass- Pordoi. Takmičari su informisani da će se na tim dionicama voziti alternativnim putevima po asfaltu. Mećutim, učešćem svih razpoloživih snaga nadležnih organa, organizatori su u poslijednji čas uspjeli očistiti stazu i u večernjim satima dan prije utrke putem sms poruka informirali odučevljene takmičare da je staza prohodna.

Dok u Bosni i Hercegovini političari žele uvesti zakon kojim bi se zabranila vožnja uskim planinskim stazama, u Italiji i mnogim drugim zemljama evropske unije cijele regije žive od turizma na osnovu upravo tih planinskih staza. Krajnje vrijeme da nadležni organi BiH progledaju.

Rezultati: http://services.datasport.com/2013/mtb/sellaronda/#Marke0

Napisao: Ervin Hastor
Foto: Ervin Hastor i Sportgraf.com

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.