Nabavka bicikla, slicno kao kod kupovine automobila, pred buduceg vlasnika stavlja brojne dileme: koji model odabrati, da li kupiti nov ili polovan bicikl, sta se ocekuje za ulozene novce itd.
Cesto se ljudi obracaju kolegama koji imaju vise iskustva, postavljaju pitanja na forumima ili, naprosto, rade vlastite analize. Pokusao sam zamisliti situaciju u kojoj buduci vlasnik trazi bicikl vrijednosti od 550 do 650 KM, zeli nov model i trazi najbolju opciju za nabavku u Sarajevu.
Jasno, postoje prodavci i van glavnog grada BiH, postoje dobavljaci izvrsno ocuvanih polovnih modela iz Svicarske, Njemacke i sl., tu je i Hrvatska sa izvrsnom ponudom gotovo svih vodecih svjetskih brandova, ali radi smanjenja ovih varijabli, odlucio sam se na cetiri modela cjenovnog razreda navedena u tabeli.
Sta je to sto kosta cca 600 KM? Recimo da su glavni elementi bickla komponente navedene u tabeli. Jasno, tu postoje jos brojni manji dijelovi, sklopovi i komponente koje sam, radi pojednostavljenja, preskocio. Svakako da ce kupac traziti ram od aluminijuma, da ce obratiti paznju na pogon, viljusku s amortizerom, prednju i zadnju masinicu te kocnice. Podatke o tim komponentama sam pokusao pronaci na adekvatnim web stranicama pa se unaprijed ogradjujem ukoliko postoje sitna odstupanja u komponentama koje dolaze na biciklima u Sarajevu. S obzirom na zastupljenost na trzistu, izbor je pao na modele GT Avalanche 3.0, Polar Mirage pro, Capriolo Gila te Wheeler 09 Pro. Ovdje bi se mogao dodati Specialized, Scott ili mozda jos neki slican model.
U nastavku pogledajte tabelu usporedbe spomenutih modela:
Nakon usporedbe komponenti vidljivo je sljedece:
– ramovi svih bicikla su izradjeni od lake legure (aluminija); tri od njih istog kvaliteta (aluminij 6061) dok Polar koristi aluminij 7005. Vazno je istaknuti da je aluminij serije 6000 legura sa magnezijem koji je nesto elasticniji, dok je serija 7000 radjena sa cinkom i kao takva nesto krtija. Dakle, moguce je ocekivati vece probleme sa lomovima na modelu Polar.
– ostale komponente svih modela sem Wheeler-a su gotovo identicne (izuzetak cini pogon), dakle rijec je o 24-brzinskim sistemima zupcanika sa gotovo istim prednjim i zadnjim mjenjacima (Shimano, nazad model Alivio) te v-brake kocnicama, felge s duplim zidom i dr. Wheeler nazalost ima samo 21 zupcanik te uz viljusku skromnog hoda od 80 mm gotovo da i nije usporediv s ostalim modelima.
– cijene modela su gotovo izjednacene. Razlika izmedju GT-a i Capriola za gotovinsko placanje je samo 18 km. Polar je nesto jeftiniji ali uz vec pomenuti ram izradjen od aluminija 7005, dok je Wheeler sa cijenom cak 10% nizom od najskupljeg, upravo zbog manje brzina i losije viljuske, mozda cak i precijenjen.
Uporedjujuci glavne komponente od kojih su sastavljeni ovi bicikli gotovo se moze ustvrditi da je sasvim svejedno koji ce biti predmet kupovine. Svaki od navedenih ce zadovoljiti osnovnu namjenu za odlaskom u prirodu na lagane cross country voznje po makadamu i slicnim terenima bez bojazni od kvarova i potrebe za znacajnijim odrzavanjem. Odabir bi trebalo vrsiti prema licnim sklonostima ka geometriji bicikla, dizajnu ili povjerenju u odredjeni brand. GT dolazi iz USA i spada u jedan od vodecih brandova, Polar je izradjen u Srbiji mada koristi uobicajene komponente uglavnom Shimano, Capriolo je istocnoeuropski brand koji sve vise izvozi u Italiju, Njemacku, Holandiju, Svicarsku i dr. a Wheeler kod nas manje poznati njemacki brand. Sto se tice servisa i post odrzavanja svi zastupnici imaju vlastiti servis i manje vise iz razgovora sa prethodnim vlasnicima bicikala kupljenih kod ovih trgovaca stice se dojam da su zadovoljni servisom.
Generalni zakljucak bi, dakle, trebao da glasi kako necete pogrijesiti ukoliko kupite bilo koji od ovih bicikla (uz ogradu za Wheeler i 21 brzinu). No, kako ovo nije novinski tekst u kojem se ocekuje od novinara nepristrasno iznosenje cinjenica, uzet cu sebi slobodu i iznijeti i vlastito misljenje:
– zbog nesto skrominih komponenti ne bih odabrao Wheeler ukoliko namjeravam voziti klasicne brdske ture (80 mm viljuska i 21 brzina)
– zbog cinjenice da ima nesto slabiji kvalitet rama, te stoga sto se sklapa u Srbiji, cak i pored nesto nize cijene sljedeci bi iz izbora otpao Polar
– u odabiru izmedju GT Avalanche 3.0 i Capriolo Gila koji, uistinu, stoje rame uz rame prema pobrojanim komponentama, blagu prednost bih dao GT-u iz razloga sto je rijec o nesto poznatijem brandu u svjetskim okvirima, o cinjenici da sam se i licno uvjerio kako i nakon vise godina eksploatacije modeli GT u stvari nemaju nikakvih kvarova (izuzmemo li mehanicka ostecenja usljed padova i lomova) te, u konacnom, da u krugovima sarajevskih brdskih bicikla GT postaje nesto poput Golfa u kategoriji automobila – sinonim za kvalitet, stoga i kao polovan zadrzava visoku cijenu. Istina, nisam imao priliku mnogo voziti sa vlasnicima Capriola a mozda bi i od njih dobio slicna iskustva.
Naravno, ovim pricu ne bi trebalo okoncati, vec u nastavku dodati Specialized, Scott, Cannondale, Kona ili Cube, razmisliti o tome sta se moze dobiti za jos koju stotiku KM itd itd.
Emir Vucijak
Lijepo i konkretno, nema šta. Mislim da je ovaj na?in objašnjavanja stvari, tj. tabela sa objašnjenjima upravo najkorisniji za raju koja se dvoume (ili troume :)) oko odabira više modela.
Mala molba – može li ovakav ?lanak ali za bajkove nešto višeg cijenovnog razreda, npr. 1200 – 1300 KM.
Samo za Sency-a bit ce uskoro:) hahah…
pa gledat cemo da napravimo neki presjek i za tu kategoriju 😉
Pohvale za posao 😀 😀 😀
odlicno, svaka cast, ocekujemo jos ovakvih usporedbi i tekstova 🙂
Tek sad su mi neke stvari jasnije. Hvala!
sve je super . samo sto si trebao umjesto polara miragea pro staviti polar avalanche pa da vidis sta je onda bolje za pribliznu svotu novca. .,………
Ideja je bila da se usporede bicikli sto slicnijih komponenti tako da smo uzeli Mirage PRO a ne POLAR AVALANCHE koji (koliko je meni poznato) ima diskove. Prioritet smo, dakle, stavili na komponente a ne na cijenu, pretpostavljajuci da bi kupac zelio sto kvalitetniji bicikl za priblizno isto novca.
No, tvoja primjedba mi je dala i drugu ideju: sta se moze kupiti za npr. 600 KM? Pa onda graditi vlastiti bajk. Mozda to bude sljedeci tekst. Ovom prilikom moram reci i sljedece: nazalost, vecina domacih trgovaca nema kvalitetne web stranice (neki cak nemaju nikakve ili zastarjele) pa za svaku informaciju treba otici direktno u prodavnicu i “krasti” dragocjeno vrijeme trgovca zapitkujuci o pojedinostima. Mozda cemo u sljedecim analizama ukljuciti i trgovine iz susjednih zemalja koje djeluju mnogo ozbiljnije.
odlican tekst. volio bih da je u listi Specialized Hardrock XC 2009 kojeg zagledam u posljednje vrijeme, ali ne moze se sve dobiti 🙂 bar sad znam sta otprilike gledam kod bicikla, jer sam laik po tom pitanju.
svaka cast na uradjenom poslu.Ja kao laik za bicikle,a istovremeno zainteresovani kupac naucio sam neke pocetne stvari.Jucer sam bio u firmi PRIZMA SPORT u Kranjcevicevoj ulici, ponudili su mi bicikla ATALA model DIABLO i PLANET.Bicikla su iz renomirane Italijanske fabrike(tako pise na njihovoj web stranici http://www.atala.it)cijene koje su mi ponudili dosta su manje od cijena u Italiji.Posto zelim kupiti tri bicikla (sebi,zeni i kcerki od 14 godina)volio bih kupiti kvalitetna bicikla,ali naravno i po povoljnoj cijeni.
“Atala” nije renomirani brand, ni svjetski, a nazalost ni talijanski. Opet, to ne mora znacit da bajkovi ne valjaju, ni da ce kratko trajat. Madjutim, uvidom u komponente, tj. novoe opreme dostupne u svim kategorijama bicikala, lako se uvidja da ovo bash i nije ozbiljan brand.
Sve pohvale za ideju, ali ako smijem iznjeti svoje skromno mišljenje o ovom i ovakvim testovima. Mislim da treba pri?i sa mnogo više ozbiljnosti ovakvim stvarima. Kao zaljubljenik u bicikle uvidio sam da nije sve u tome iz koje klase je neki ram, ili neka oprema. Jedna od vrlo bitnih stvari je kako bicikl ide, kakav je na usponima, kakav pri brzinama na ravnici, kako se ponaša na spustu itd. Nisam vidio u vašem testu da je neko sjeo na sve opisane bicikle, provozao ih i dao svoje mišljenje o voznim karakteristikama. Nadam se da ovo ne?ete pogrešno shvatiti, ve? kao ideju za neki bolji i sadržajni test. Srda?an pozdrav
@zoka
Sjetih se sintagme iz jednog starog filma: “i tata bi sine” 🙂
Rado bi mi testirali bajkove, ali trziste nije dovoljno razvijeno da bi prodavci u ovim i slicnim tekstovima vidjeli priliku da promovisu ono sto prodaju i ponudili to na testiranje.
Od svih navedenih bajkova, vozio sam samo GT av. 3.0 i mogu dati sud o njemu, ali onda to nebi bilo korektno prema drugim biciklima.
Medjutim, realno, kada i “u zivo” kupujes bajk, eventualno ga mozes probat “oko zgrade par metara” bez nekog testa na terenu za koji je zapravo namjenjen.
Ovo je nazalost krajnji domet, jedva smo i ove podatke skupili a kamo li sta vise…
@Zoka
Nazalost, kod nas trziste jos nije na tom stupnju razvoja da novinari i sl. imaju priliku testirati bicikle i onda pisati o njima (kao sto je, recimo, u Hrvatskoj). Dobar primjer je auto industrija koja radi sasvim drugacije: odvoji automobil za novinare, ustupi ga sedmicu i to sa placenim gorivom, novinari voze automobil i donesu tekst. Koristi su za sve: citalac dobije objektivnu i nepristrasnu informaciju, trgovac besplatnu promociju a novina (ili web portal) temu za pisanje. U konacnom, te troskove ne snosi lokalni diler vec maticna kompanija.
Nadamo se da cemo nekad i mi biti u prilici testirati bicikle i onda pisati o njima. Zasad se ogranicavamo na objektvino prezentiranje komponenti. Podatke prikupljamo sa maticnih stranica proizvodjaca jer lokalni dileri nemaju takvo sto.
moj izbor za te novce (ali samo se nalazi u hrvatskoj – rog joma) jeste car MTB – Gary Fisher
Bez premca. armirani beton. kako hocete. vjerujte mi.
Htio bi pitati, kakva su iskustva sa diskovnim kocionim sustavom iako se u ovoj temi ne spominje, al koristim priliku posto je GT Avalance 3.0.2009 dostupan u dvije verzije sa diskovnim kocionim i v-brake, a razlika u cijeni je 100 KM. Bicikl bi koristio za malo duze relacije po cesti, makadamu, brdu, blatu…. a dopao mi se GT Avalance 3.0.2009 pa me zanima jeli potrebno uzimati sa diskovima ili je v-brake dovoljan?
Unaprijed hvala
Nisam tehnicki dovoljnso strucan da sa tog aspekta dam odgovor, ali imam iskustva i sa jedni i sa drugim.
Dobre v-brake (poput onih na GT av.3) su bolje od jeftinih i osrednjih mehanickih disk kocnica. Od mehanickih disk kocnica, po kvaliteti, bi se mogle izdvojiti jedino Avid-ove (BB5 i BB7) dok je vecina ostalih “tu negdje”.
Ti “osrednji” diskovi nekad imaju cak i manju kocionu/zaustavnu moc od v-brake kocnica, a jedina im je prednost bolje performanse na mokrom/blatnjavom vremenu/terenu.
Da li vrijede tih 100 KM vise… to vec tebi prepustam, ali u jednom slucaju sigurno vrijede- ukoliko ih planiras nadogradit nekad u buducnosti. Tada neces morati mjenjati nabe, vec samo staviti nove kocnice.
Zasto je Polar-u jedina navedena mana (pored te sto je od 7005, a ta se legura doskoro koristila za vecinu brendiranih bicikala, koje i sad vozite kao polovne, a mnogo veceg ranga nego navedeni) ta sto se sklapa u Srbiji, a Capriolo je bolji iz istocnoevropskih zemalja
Nigdje nije receno da je Polar gori ili bolji od Capriola. Dapace, svrstani su u isti rang. Ako realno sagledas, tako i jeste. Oba su branda porijeklom iz, i orjentisana ka istocno europskom trzistu.
Ram sa 7005 legurom nije ni bolji ni losiji, vec samo krtiji (lakse puca) ali rigidniji (manje elastican). Za rekreativne svrhe (a za to se upravo koriste bicikla iz ovog cjenovnog ranga) je bolji upravo A l 6061.
Paralela se moze povuci i sa skijama. Pocetnicima mnogo bolje “leze” elasticne, jeftinije skije za pocetnike, nego neki tamo carbon/titanium super tvrdi race modeli.
U svakom slucaju, pitanje, ali i zapazanje je zaista na mjestu 😉
ja imam model WMF pa ako neko nesto zna o tom modelu mozel mi sta reci kakvi su i tako…
Mozda ce se nekome uciniti kao ludost, ja sam svoj stari (ne tako losh bicikl) u martu ove godine zamijenio isto toliko starim biciklom 🙂 (6god). Evo, nakon cijelog ljeta “jahanja”, ne mogu se nacuditi koliko je bike dobar. Moj je stav da je bolje platiti stariji kvalitetan bike 550-600KM nego nov osrednjih performansi i opreme. Pozzzz
Ps: Bike je Specialized hardrock pro disc iz 2003.
svaka vam ?ast na ovim komentarima, sada ste mi dali viziju što kupiti od bajs.pozzzzz.
pozz ekipi
strašni ste, naježim se svaki put kad posjetim mtb.ba, pravi ste cikloljupci
ovaj gore ?lanak je izvrstan i mene zanima još samo jedna stvar, a to je koliko teži jedan ovakav bajk, npr gt av 3, da li njegova težina prelazi 12 kg
hvala
Hvala, pohvale nam puno znace, ali i kritike.
Sto se mase ovih bajkova tice, smatram da ona nije relevantna obzirom na cjenovnu kategoriju. Okvirno, radi se cifri oko 14kg.
12 je ipak premalo za ove bajkove i komponente. Recimo da je GT Expert u L velicini, bez pedala, oko 12,5 kg.
zahvaljujem meke, pitao sam tek onako jer vidim da se ovi bolje podmazani bajkeri hvale sa tom težinom, pa me to kopkalo malo
Pozdrav momcima sa mtb.ba. Site vam je odlican. U posljednjih nekoliko dana sate i sate provodim ovdje.
Molim vas, kakvog je kvaliteta Schwinn Frontier, ima u ponudi ciklocentra. Volim bicikle ali nisam neki sturcnjak tako da nisam ni cuo za ovu marku. Malo mi cudno ime, ko ga prozivodi? Da li puno zaostaej sa GT Aggressorom koji je 50 maraka skuplji? Hvala i pozz
Schwinn je jedan od najstarijih i najuglednijih biciklistickih brandova. Medju prvima su poceli praviti i MTB bajkove. Po mom misljenju, ugledom i imenom su ispred GT-a te se nemoj plasiti sta ces dobiti 😉
hvala drug
Pozz raja, svak čast na članku.
Moj izbor bi bio POLAR, jer sam sa naj jeftinijeim modelom od POLARA (MATRIX) za 294 marone prešo nekih 2000 km bez nekih velikih kvarova, popeo na Trebević, Čavljak……
Znači ovaj malo jači model mora da bude BETON
najbolji iz ove cenovne klase je polar avalanche. kopao sam po raznim cenovnicimai forumima na prostorima ex-yu baš u vreme pisanja ovog teksta.
nažalost polar nemaju dobar sajt, pa nisi mogao da vidiš da je još u vreme pisanja ovog teksta njegova cena (verzija bez disk kočnica – zadnji menjač deore, prednji alivio, kočnice alivio…) bila malo oko 320 evra. trenutno je 300. ja ga imam, fenomenalan je.
capriolo se takođe sklapa u srbiji (bačka topola), i mnogo ga fušerski rade. imao sam prilike da ih probam i čujem komentare vlasnika. mada mislimd a bi u ovom cenovnom rangu mogao da odabereš mnogo bolji capriolo komodo (taj je oko 330 evra, a oni stalno imaju neke popuste, akcije)
za ostale ne znam, ali je primetno da se za ove poznatije brendove plaća i po dupla cena za ime i uvoz, oprema je ista, samo ram i montiranje.
mada, ima tu nešto, upravo planiram da kupim Cube Analog, ne mnogo bolja oprema od moga avalancha, ali sam se zaljubio na prvi pogled – a košta nekih 600 evra.
nemac je to.
vidimo se u nekoj vožnji!
@tobić
Ovom tablicom smo htjeli pobjeći upravo od ličnih dojmova. Jedina razlika koju smo dali “velikim brandovima” je jasno istaknuta. Ono pak što je proizašlo ili ove usporedbe jeste zaključak da si svi ovi bajkovi “u 5 deka” pa samim tim na kraju se sve svoidi na lični dojam i preporuku 😉
Međutim, bio to GT, Capriolo ili Polar, nebitno, bitno je da se vozi!:)
Lijep pozdrav!:)
@Tobic
Dobro si primijetio da vecina domacih dilera nema bas uredan sajt iz kojeg se moze nesto saznati. Stoga smo podatke dobili posjetom trgovinama. Cijena svakog bicikla koja je navedena prepisana je s bicikla iz prodavnice u momentu regularne (aktuelne) prodaje. Bez popusta na prijateljstvo, kolicinu, klubovima, VIP kupcima, i bez sezonskih snizenja cijena… Takodje, tekst smo radili sa brandovima koji se legalno mogu kupiti u BiH, ne racunajuci varijante iz susjednih drzava, e-baya, bike-discounta, poluprivatnih dilera koji dovoze izvrsne bicikle iz Svicarske u pola stvarne cijene, izbjegavanja poreza i slicno, Tabela je prilicno realna!
Sto se Capriolo Komoda tice, on je u Sarajevu ipak kostao mnogo vise od 600 KM sto je bio okvir oko kojeg smo gradili temu. Uz to, opremljen je malo jace (diskovi, deore nazad i sl.) pa nije bas uporediv.
No, ova prica je za nama, evo nam nove sezone. Nazalost jos niko od domacih trgovaca nije saopstio cijene za 2010. iako se vec znaju preporucene cijene npr. za Americko ili Europsko trziste. Cim to saznamo radit cemo nesto slicno.
Zelim ti mnogo kilometara bez kise, pucanja guma, padova i slicno. Sretno!
Tobiću: Kod bicikala ove klase koji su “testirani”, pa i kod Capriola, najvaznije je takozvani “0” ( nulti ) servis. Sto bi znacilo koliko je kvalitetan serviser u prodavnici u kojoj si gledao bajk. Svaki bajk u trgovinu od dobavljaca dolazi samo sklpoljen, trgovac je obavezan, odnosno njegov serviser, da uradi taj servis. Ako ga on sfusari, kupac ce dobit krivi dojam o nekom brendu, kao sto si ti sada dobio.
Navest cu jedan primjer, bio sam u Turbosportu u Zagrebu, bio je izlozen bajk Scott Ransom kojem je sticna ( cijev sjedista ) bila spustena do samog kraja da se naslanjala na shock ( straznji amortizer ). koliko god da je scott dobar brend, ovakav propust nekom ko se ne razumije moze stvoriti krivu sliku.
mekee i meri:
svaka cast na trudu, ne slazem se sa nekim stvarima u vasem ocjenjivanju, al bez obzira na to, svaka cast
Imam iskustva sa sljedecim markama priblizne kvalitete i cijene…Trek 820, Nakamura, Giant, i Scott.
Između ova 4 modela definitivno se najbolji pokazao Scott. Kao prvo, neusporediv je osjecaj u voznji u odnosu na druge modele i najbolje lezi na putu. A kvarova ako se bicikla redovno odrzava i pazi skoro da i nema.
Trek i Giant, osim sto imaju problema sa mjenjacima( shimano, ali ne sjecam se oznake) i sto im kocnice brzo odu, imaju problema i sa balinima u pedalama koji brzo popucaju.
Nakamura..hmm sto rec o njima ..osim mjenjaca i kocnica koje prebrzo odu, pucanja masinica, ispadanja lanaca bez obzira kako ga pravilno namjestili, ustimali sve…..itd itd
Imala sam priliku isprobat i noviji model Nakamure…hmm moram priznat ipak su se malo popravili…bar lanac stoji kako treba
pozz svima
Dobro, nebih baš svodio ocjenu brandova na taj nivo, ipak je tu puno faktora koji utiču na ukupni dojam. Recimo, kupiš bajk, recimo tu neku Nakamuru, ali neku koja je prije toga “prošla kroz ruke” nekom dobrom mehaničaru koji ju je dobro podesio, “uteg'o” što bi narod rekao. Takav bajk pruža 100x bolji osjećaj od neuštimanog Treka, Gianta, Scotta ili Specializeda istog ranga.
Pozdrav svima na forumu. Povremeno citam tekstove na ovom forumu i ima stvarno lepih informacija, narocito o MTB turama po BiH, stalno se nadam da cu jednom imati prilike da dodjem kod vas na duze i odvezem neki single track . Ovo je prvi put da pisem, jer me tekstovi poput ovog uvek “naljute”, bilo da je neciji komentar na sajtu ili u ovom slucaju “veliki i ozbiljan tekst”. Ja sebe ne smatram nekim velikim poznavaocem, ali posto MTB teram vec 15-ak godina i puno citam, surfujem i pricam sa ljudima koji znaju mnogo vise od mene, uzecu sebi za pravo da prokomentarisem ovaj tekst.
Prva i osnovna stvar , mozda i najvaznija je da, koliko sam ja shvatio, autor nije provozao nijedan od ovih bicikala. Bicikl nije samo prost skup komponenti, koji mozemo da stavimo na vagu i dodelimo neku ocenu, garantujem vam svima da kada bi poredali ova 4 bicikla i provozali jedan za drugim, svaki bi “se vozio” drugacije. Razlike su dramaticne, u zavisnosti od geometrije rama, kvaliteta montaze, duzine i ugla lule i volana, pneumatika. Bez ozbiljne voznje, svaki ovakav test je … hmmm.
Drugo, sto najvise smeta je prica o aluminijumu 7005, to je ordinarna glupost. Alu 7005 se razlikuje od 6061 samo po sadrzaju cinka u leguri (specificna tezina je ista), ali mu ta razlika daje superiornu krutost koja mu omogucava da se siroko primenjuje u avio industriji. 6061 je mnogo manje krut. Na ovom nivou bicikla ta razlika krajnjem kupcu ne znaci mnogo, ali reci da ce 7005 pre da pukne !? 7005 je skuplji materijal i apsolutno bezbedan.
Na kraju, malo je cudno kako autor teksta “boduje” komponente na svakom biciklu, mada svako ima pravo na svoje misljenje. Ja bih rekao da su specifikacije “tu negde”, licno mislim da je najveci nedostatak GT-ja to sto nema Shimano pogon i sto nema Shimano glavcine na tockovima. To su prilicno vazne komponente na biciklu. Autor nije ni analizirao glavcine, ali GT i Capriolo imaju Quando, Polar ima Shimano, a takodje ne vidim po kojoj logici su Tektro kocnice bolje od Promax ili je Alex felga bolja od Jalco ili Beretta felge?
I na kraju cena kao faktor u svemu ovome!? Govorimo o kvalitetu bicikla, cenu je trebalo dati kao orjentaciju. Sta se desava ako neko spusti cenu za 30km recimo, sa zadnjeg mesta dospeva na prvo?
Tacnosti radi, Capriolo je takodje srpski brend (sklapa se u Backoj Topoli u Srbiji) a Wheeler nije manje poznati nemacki brend, Wheeler je vrlo poznati Tajvanski brend (kao i Giant, Merida, KHS), nastao medju prvima i po meni trenutno u svetu ima bolji imidz od GT-ja. GT je pre bankrota bio broj 1 na svetu (uz Cannondale) medjutim posle 1999 kupuje ga firma koja “stancuje” bicikle pod imenom GT, tako da danas GT spada u “drugu ligu” ispod firmi kao Specialized, Trek, Scott, Cannondale…
Ipak se u jednom slazem sa autorom ovog teksta, sta god kupite od ova tri “prvoplasirana” necete pogresiti. A cene su nize nego u Srbiji i mnogo nize nego “preko”…
Pozdrav svima, Marko
@Marko
Hvala na javljanju i hvala na komentarima. Mnogi od njih stoje ali posto mozda ne pratis toliko situaciju u BiH (a ovaj tekst je prvenstveno namijenjen kupcima u BiH), evo par stvari:
– Ovaj tekst je vec zastario jer je nastao prije godinu dana. Ipak, osnovna ideja teksta je da pocetnicima i ljudima koji kupuju svoj prvi bicikl priblizi tematiku i mozda razotkrije neke fame koje vladaju a nastaju, reklo bi se, kao trac rubrika.
– Za usporedbu smo odabrali bicikle koji su se u tom momentu mogli legalno uz racun kupiti kod protavaca u BiH. Zato nema mnogih znacajnijih marki.
– Autor je provozao dva od spomenuta cetiri bicikla ali nije zelio da ulazi u tu problematiku jer je previse subjektivna. Geometrija rama mozda odgovara meni a tebi ne i kako onda to ocijeniti? Drugo (i vaznije) je sto trgovci u BiH jos nisu spremni (cast izuzecima) da ustupe bicikl na testiranje.
– Prica o aluminiju i jeste glupost, ali neces vjerovati u Sarajevu je dugo vremena kruzila prica kako je “aluminij 7005 krut, bicikla pucaju”. Upravo zato smo ga i spomenuli da razotrkrijemo mit. Ipak, stoji cinjenica da je 6061 mali korak naprijed.
– “Bodovanje” komponenti je ucinjeno objektivno, na bazi istrazivanja i anketiranja biciklista koji nesto znace u BiH, pa i samih autora teksta. Pri tome ogranicili smo se na nekoliko kljucnih komponenti (slazem se da se moze ukljuciti i glavcina, obrucevi i sl.)
– Faktor “poznatosti” branda je ogranicen na trziste BiH a ne generalno u svijetu, zato je prednost data GT-u. Ilustracije radi, u BiH je VW Golf ikona u auto industriji a vec u susjedstvu slika se mijenja, da ne kazem kako jednom Australijancu to nista ne znaci.
– Cijena je stavljena jer smatramo da kupac zeli znati sta dobiva za svoj novac i kakav je omjer ulozeno/dobijeno. Po tome generalni zakljucak i kaze da je, prakticno, svejedno da li ce neko kupiti Capriolo ili GT, upravo neznatnu razlika u strukturi komponenti prati blaga razlika u cijeni.
Bilo bi sjajno kad bi dileri u BiH imali vise sluha za ovakve tekstove i pomogli nam savjetima i podacima. Na kraju krajeva, zvuci nevjerovatno, ali neki od njih cak nemaju javno istaknute cijene vec za svaki podatak moras trcati u prodavnicu.
U svakom slucaju hvala ti na iscrpnom komentaru i pozivam te da slicno reagiras i na druge clanke i teme koje objavljujemo.
cestitke za text! 😉 moze li mi neko reci nesto vise o biciklu cube AIM 22 cijena 870 i da li se za tu cijenu moze naci neko scottovo biciklo? hvala
Registruj se na forum i otvori temu na “Radionici”, tako ćeš najlakše dobiti odgovor.
Pozz!
šta je sa specializedom hard rock dobar bike za te pare