Stručne teme

Ashima kočnice – hidraulika bez klipova

Ashima je u svijetu biciklizma mlada i relativno nepoznata tržišna marka koja, sudeći po zadnjim inovacijama, ipak ima svijetlu budućnost pred sobom. Prošle godine su oduševili prezentacijom svojih disk kočnica sa tankim čeljustima koje se konceptualno razlikuju od dosad viđenih rješenja na tržištu.  Posljednja u nizu novosti ove kompanije su prve hidrauličke kočnice namjenjene cestovnim bajkovima.

Nakon prošlogodišnje promocije Ashima PCB (PanCake Brake) disk kočnica, posljednja u nizu inovacija ove mlade Tajvanske kompanije su hidrauličke kočnica namjenjene cestovnim bajkovima. Odmah da naglasimo, ne radi se o disk, nego standardnim kočnicama sa obručevima kao kočionom površinom. Međutim, za razliku od mehaničke verzije gdje se kočiona sila od ručice do čeljusti prenosi zatezanjem sajle, ovdje se prenosi hidrauličkim pritiskom pomoću fluida, u ovom slučaju ulja. Ovdje će se mnogi zapitati u čemu je “revolucija” kada je Magura davno na tržište izbacila HS33 hidrauličke obruč-kočnice? Glavna razlika je u čeljustima novih Ashima kočnica. Naime, za razliku od svih dosadašnjih modela dostupnih na tržištu, PCB kočnice u čeljustima imaju pomičnu dijafragmu koja hidraulički pritisak pretvara u mehanički, usmjeren prema diskovima ili obruču.


Princip rada pomične dijafragme ; PCB prve hidrauličke disk kočnice sa pomičnom dijafragmom

Kao što to gornja slika ilustruje, princip rada pomične dijafragme je jako jednostavan: hidraulički pritisak stvara se fluidom koji se dovodi iz vanjskog spremnika, u slučaju ovih kočnica to je glavni cilindar. Stvoreni pritisak se prirodno raspoređuje u svim smjerovima, ali je zbog otpora stijenki čeljusti kanalisan je samo prema vani. Pod pritiskom fluida dijafragma “bubri” i pritišće svoj nastavak, u konkretnom slučaju, kočione pakne.

Glavna prednost ovog koncepta je što ulje iz kočnica ne dolazi u dodir sa vanjskim agensima, ne postoji mogućnost curenja ulja zbog loših dihtunga klipa, a na kraju, mnogima i najvažnije, masa čeljusti izrađenih po ovom principu je nezanemarivo manja u odnosu na konvencionalne. Naravno, znatno veću silu kočenja te modularnije kočenje ne treba ni spominjati.

Skoro predstavljena verzija ovih kočnica namjenjena cestovnom biciklizmu odlikuje se sa nekoliko specifičnih rješenja. Prvo u nizu je plastična lula sa integrisanim centralnim/glavnim cilindrom. Iako već na prvi pogled ulijeva (meni lično) nepovjerenje, ipak po tvrdnji inženjera trebala bi da izdrži sve ono što može i standardna aluminijska ili karbonska lula. Sam hidraulički pritisak u glavnom cilindru se proizvodi posredno, putem mehaničkih ručica kočnice i sajle koja prenosi silu zatezanja.


Plastična lulica sa integrisanim glavnim cilindrom kontruisana je da izdrži sve normalne napore kao i alu i karbonske verzije, bar tako tvrde inženjeri Ashime…

Druga bitna komponenta je konstrukcija čeljusti. One su u ovom slučaju sastoje iz dva osnovna dijela, karbonskog luka ojačanog čvrstom poprečnom vezom, i samih kočionih čeljusti. Bitno je napomenuti da je u karbonskom luku integrisan bužir čime se dobilo na pouzdanosti i efikasnosti kočenja.


Osnovni konstrukcijski segmenti kočnica napravljeni su od kompozitnih materijala, te legura Al i Mg

Same kočione čeljusti su izrađene od legura aluminija i magnezija i imaju osnovne mogućnosti podešavanja kočionih pakni.


Ključni dio inovacije, čeljust koja u sebi ne sadrži standardni hidraulički klip nego gumenu pomičnu dijafragmu

Kako piše BikeRadar, PCB kočnice namjenje brdskom biciklizmu bi na tržištu trebale biti dostupne već u martu ove godine, dok se verzija za cestovni biciklizam, spomenuta u ovom tekstu, u proizvodnji očekuje tek 2011.

Na kraju, glavno pitanje je cijena ovih kočnica… Iako proizvođač tvrdi da će ovaj novi koncept biti uzrok drastičnom pojeftinjenju procesa proizvodnje hidro kočnica, spomenuti modeli Ashima kočnica već po najavama cijenom će premašiti i mnoge trenutno skuplje modele  renomiranih brendova. Budućnost će pokazati koliko je ovo značajan korak naprijed u svijetu biciklzma, pogotovo cestovnog.

Tekst: Mersad Pašić
Foto: BikeRadar.com

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

One Reply to “Ashima kočnice – hidraulika bez klipova

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.