Svijet biciklizma Vijesti iz sporta

Capriolo bike show 2010

U vojvođanskoj obitelji Brindza tradicija je da u svakoj generaciji jedan od sinova nosi ime Lajoš. Takođe, vođenje uglednog poljoprivrednog gazdinstva se prenosilo s koljena na koljeno. Međutim, Lajoš četvrti, odlučio je da promijeni tradiciju. Prije petnaestak godina okrenuo se biznisu. Prvo je staru štalu pretvorio u moderni disko klub, a potom je, da bi privukao goste iz desetak kilometara udaljene Bačke Topole svake subote organizirao tombolu. Pored putovanja, novčanih dobitaka jedna od nagrada bila je i bicikl koji bi Lajoš dobavljao iz Mađarske. Iz subote u subotu, interesovanje je raslo a time se povećavao i broj bicikla. U jednom momentu, Lajoš se odvažio dovoziti više bicikla odjednom, pa ih prodavati, pa…. Naravno, kao i u svakoj obitelji brat Ferenc ga je podržao, a priča se da je Lajoš prodao bratov automobil kako bi kupio prvih stotinu bicikla čime je sve i započelo.


Detalj atmosfere sa prezentacije bicikala Capriolo za sezonu 2010

Lajoš četvrti, kao čovjek sa istančanim osjećajem za biznis, ubrzo je shvatio potencijal koji nude bicikli i odlučio da posao unaprijedi time što će sklapati bicikle, a ne uvoziti gotov proizvod. Posjetio je Kinu gdje je ugovorio prve isporuke ramova, organizirao nabavku ostalih komponenti i prvi bicikli iz Bačke Topole su bili spremni da krenu u svijet. Trebalo je još samo smisliti im naziv. Iako strastveni lovac, priča se, Lajoš četvrti nikad nije odstrijelio srndaća pa je možda baš taj detalj kumovao nazivu novog branda: Capriolo. Istina, odabran je italijanski izraz za ovu predivnu životinju što možda malo zbunjuje i neupućene dovodi u dilemu da možda bicikl nije iz zemlje najpoznatijeg Gira. Na logotipu se našao jelen koji se propeo u skoku, isti onaj kojeg viđamo na saobraćajnom znaku, ali to ništa ne umanjuje originalnost: Capriolo je postao brand spreman da krene u Europu.

Poziv da posjetimo ovu fabriku prihvatio je i mtb.ba team ponajprije s razlogom da se i sam uvjeri u cjelokupnu priču, da svojim očima vidi tok proizvodnje od crteža do konačnog proizvoda, te da pokuša provjeriti neke poluistine koje kruže oko ovog branda sve prisutnijeg na bh. tržištu.

Capriolo u BiH
Organizacija firme Capriolo je vrlo jasna, može se reći da podsjeća na pristup koji ima autoindustrija: u Bosni i Hercegovini djeluje Wolf Bikes d.o.o. kao ovlašteni uvoznik i veletrgovac, a maloprodaja se zasniva na partnerskom odnosu sa bike shopovima kakav je, na primjer, Capriolo centar u Sarajevu ili Cycling Shop u Banjoj Luci. No, Wolf Bike takođe posjeduje liniju za sklapanje bicikla, jasno skromnijeg kapaciteta od one iz Bačke Topole. Prioritet ove proizvodnje su bicikli niskobudžetnih brandova poput New Line, Team i Boxer koji se putem tržnih centara distribuiraju na domaće tržište. Politika vođenja cijena je od ove godine takva da su i pored carinskih i transportnih troškova do Bosne i Hercegovine, maloprodajne cijene u našoj zemlji izjednačene sa onim u Srbiji gdje se Capriolo i proizvodi. To rezultira brojkom od oko 3.000 Capriolo bicikala koliko se svake godine proda u BiH.

U beskrajnoj ravnici čiji je svaki pedalj zemlje pedantno obrađen, nalazi se gradić Bačka Topola. Bliže je Mađarskoj nego Beogradu, a do njega se dolazi autocestom u izgradnji ili džombavim i punim rupa lokalnim cestama. Na samom rubu tog gradića, tik uz željezničku prugu, prostire se veliko imanje sa nekoliko zgrada u kojima se proizvodi Capriolo. Upravna zgrada je moderna, obojena živim bojama, u njoj su razvojni centar i dizajn studio te komercijala, dok je sama proizvodnja i magacinski dio smješten u nekoliko hiljada kvadratnih metara starih hala kupljenih u procesu privatizacije, a datiraju još iz doba socijalizma. No, zgrade i nisu ono čime se Lajoš četvrti ponosi, pa nam je stidljivo skrenuo pažnju da ulazimo “u proizvodnju” i zamolio nas da ne očekujemo da baš sve blista. Organizacija posla i cjelokupnog biznisa je ono što nam usput objašnjava ovaj tihi čovjek vodeći nas kroz fabriku, a svakim detaljem koji otkrivamo vidimo da se radi o zbilja impresivnom projektu.


Prodavnica dijelova iz asortimana većine eminentnih brandova ; lager bicikala za izvoz na strana tržišta


Skladiše na ukupnih 9000 kvadratnih metara ima kapacitet do 20tak hiljada bicikala pred svaku sezonu

Capriolo upošljava 70 radnika u proizvodnji i ukupno 170 u cjelokupnoj kompaniji. Posjeduje vlastiti kreativni odjel koji se brine o dizajnu i marketinškom nastupu na tržištima. Ramovi se po tim nacrtima rade u Kini a ostale komponente se kao gotove nabavljaju od vodećih svjetskih proizvođača kako bi se formirao konačni proizvod, bicikl solidnog omjera kvalitet/cijena. U razgovorima sa inženjerima Capriola otkrili smo da nije cilj postići super lagan bicikl, već takav koji će biti pouzdan, izdržljiv, siguran, i pri tome dobro cjenovno pozicioniran. Naravno, postoje i dječije bolesti koje se već uspješno liječe. Tako su recimo jefitini kineski ležajevi pogona (bottom bracket –BB) zamijenjeni modelom njemačkog proizvođača Thun što je već prve godine svelo broj reklamacija u garantnom roku na minimum. Obručevi koji su nekad dolazili gotovi i krivili se pod većim opterećenjem i silom kočenja stvar su prošlosti jer Capriolo danas proizvodi vlastite točkove (brand pod nazivom Krypton). Ramovi mnogih modela se već odavno prave od popularnijeg 6061 aluminijuma . Na naše pitanje koliko imaju reklamacija po pitanju pucanja rama inženjeri su odmahnuli glavom: “Ne sjećamo se niti jednog takvog slučaja!”.


Lajos Brindza objašnjava razloge prelaska na bottom brackete njemačkog proizvođača Thun; proizvodna traka koja dnevno izbaci do 400 MTB bicikala

Fabrika Capriolo bicikle isporučuje u sve zemlje bivše Jugoslavije ali i u Mađarsku, Švedsku, Holandiju, Italiju i Rusiju, tržišta koja sigurno znaju prepoznati kvalitet, dizajn, cijenu… Istina, svako tržište ima posebne zahtjeve, pa se tako recimo za Holandsko tržište sklapaju city bajkovi sa licencom uglednog branda Hollandia. Da bi odgovorili ovim zahtjevima uveden je i strogi sistem kontrole sigurnosti proizvoda te od ove godine imaju i prestižni TÜV certifikat. Proizvodna linija je kompjuterizovana, traku opslužuje 17 radnika a izlaz svakog bicikla se strogo kontroliše i garancija ovjerava pečatom sa imenom kontrolora kako bi se znalo ko je lično odgovoran u slučaju reklamacije. Kapacitet ove linije je 400 mountain ili 500 city bicikala dnevno. Praktično, s linije svake minute silazi jedan bicikl. U drugoj hali se rade točkovi. Aluminijska šina unaprijed je pripremljena prema traženom profilu (sa jednim ili dva “zida” stijenjke) koja se dalje mašinski reže, spaja “na hladno” spojkom a ne varenjem, potom “plete” točak koji na kraju ulazi u mašinu za automatsko centriranje. Ova posljednja je moderni robot koji košta okko sto hiljada eura i automatski prepoznaje točak i besprijekorno ga centrira. Fascinira to da prosječna brzina centriranja jednog točka iznosi tek nešto preko jednog minuta. Točkovi se proizvode tokom cijele godine, čak i kad realno nema potražnje s tržišta, kako bi se moglo odgovoriti zahtjevima u jeku sezone.


Savijanje aluminijske profilne šine u obručeve ; hladno spajanje obručeva pomoću specijalnih pinova


Roboti za pletenje i centriranje točkova završavaju posao izrade

No, kupac je najbitniji, kako vole reći u Capriolu, roba na ozbiljna tržišta zapadne Europe ne smije kasniti, pa radnici u dogovoru s menadžmentom zimi rade nešto kraće a tokom sezone svaki dan po sat vremena duže. Ukupno gledano, struktura proizvodnje je 50% MTB bicikla, 30 % BMX i 20 % city bicikala.

Modeli
Zvijezda Capriolove ponude u oblasti cross country biciklizma je Spyder. Bicikl ima karbonski ram sa aluminijskim umetcima, Rock Shox Recon SL remote viljušku (100 mm hod), Avid Juicy3 hidraulične disk kočnice, Truvativ Firex pogon, Mavic Cross Ride set točkova, Michelin country trial 26×1,95 gume i opremljen je u dvije izvedbe mjenjača: Sram X9 i Shimano XT. Ovakav bicikl teži 11,8 kilograma u L veličini rama.
Ipak, karbonski bicikli nisu cilj, pozicioniranje u nešto niži cjenovni razred je ono što dovodi Capriolo u sam vrh po broju prodatih primjeraka u BiH. Modeli Gila ili Komodo, najprodavaniji su modeli ovog cjenovnog razreda, odlikuju se za nijansu većom masom od konkurencije, ali i manjom cijenom.

Jednom godišnje Bačku Topolu posjete i svi ovlašteni dileri Capriola s područja bivše Jugoslavije. Njih oko 300 prisustvuje događaju nazvanom “Capriolo bike show”. U stvari, riječ je o prezentaciji noviteta za nadolazeću sezonu. Na licu mjesta i mtb.ba team je imao priliku vidjeti brojne modele, od onih jeftinijih, običnih gradskih ili dječijih bicikla, do karbonskih modela ili bicikla kakvim je Zoran Zivlak, biciklista, svjetski putnik i fan dugačkih, egzotičnih putovanja išao u Kinu ili obilazio daleku Australiju.

Šta reći o Capriolo biciklima? Bez testa kako se ponašaju u vožnji svaka ocjena bi bila ishitrena, no, sudeći po ozbiljnosti i pristupu cjelokupnom biznisu, činjenici da se posljednjih godina intenzivno radi na otklanjanju početnih sitnih grešaka, jasno pozicioniranom cilju – biciklu koji neće konkurisati skupocjenim modelima i koji se neće boriti za svaki gram težine, ali koji će garantovati kvalitet i biti pouzdan – možemo sa sigurnošću reći kako će Capriolo biti nezaobilazan i na našem tržištu i nositi se rame uz rame sa najboljim svjetskim brandovima koje već viđamo na cestama i planinama.

Biciklom do Kine
“Capriolo Bike show 2010” je bio veliki događaj za regiju koji svakako nije mogao proći bez prisustva Zorana Zivlaka. Priču o ovom zanimljivom biciklisti ćemo svakako donijeti na naš portal, a zasad ćemo samo reći da nam je Zoran otkrio kako zbilja uživa u vožnji, kako mu broj pređenih kilometara nije glavni motiv već putovanja shvata kao zabavu. U Kinu (na Olimpijadu) je išao s partnerom pa su tada i interesovanja bila timska, više se vozilo a manje razgledalo, pa ipak kaže da je fasciniran Kinom. Australiju je obilazio sam. Za taj put je dobio Capriolo Roadster sa cestovnim gumama, bicikl koji je bukvalno skinut sa trake. Prosječno je vozio 120 kilometara dnevno, dovoljno dugo za vožnju, ali i za posjetu lokalnim znamenitostima, razgovor sa stanovnicima gradova kroz koje je prolazio ili pokoje pivo u poslijepodnevnim satima.

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

8 Replies to “Capriolo bike show 2010

  1. Citam ovaj clanak i nemogu da se nacudim! Ekskluzivan izvjestaj sa promocije iz susjedne drzave!
    Svaka cast, samo nastavite tako. Jeli bila i neka voznjica “usput”? 🙂

  2. Pa, ne treba se cuditi: ljudi nas fino pozvali, obezbijedili spavanje i ostalo, a kako je rijec o znacajnom regionalnom dogadjaju malo smo poslozili privatne obaveze i otputovali da vidimo uzivo tu fabriku. Kamo srece da Unis Lasta uradi nesto ovako i zaposli 200 ljudi. Uz malo dobre organizacije i nesto vise marketinga – eto biznisa. Zanimljivo je bilo pricati s covjekom koji je isao u Kinu i Australiju biciklom skinutim sa trake. Nazalost, voznji nije bilo ali imamo obecanja da mozemo dobiti bilo koji bajk na test sto je mozda i bolje.
    Ipak se krece!

  3. Istina, više bih volio da smo bili na promociji negdje u BiH, u nekom domaćem postrojenju koje sklapa bh bajkove… međutim, ovo je odličan primjer da se isplati ulagati u ovaj sport koji je konstantno u ekspanziji. Nadam se da će ovo pročitati oni koji se pitaju gdje pametno uložiti kapital 😉

    Nažalost, vožnje nije bilo konkretne vožnje, kako zbog vremenskih prilika tako i zbog manjka vremena. Ne znam baš i da bi to mogli raditi u Bačkoj Topoli, morali bi otići bar do Fruške gore 😉

  4. Bio sam na tri capriolo bike showa u Backoj Topoli i obisao proizvodnju,prezentaciju bicikla i mogu reci sve najbolje o gostoprimstvu domacina,smjestaju,festi na kraju radnog dana…moja suradnja sa Caprilom ide preko Wolf bike iz Banja Luke koji nas je uveo u ovaj svijet biciklizma na jedan pravilan pristup i jedan veliki pozdrav za Srdana i njegovu ekipu.

  5. pa, nije lose…. jos malo cemo da merimo vreme “pre kineza” i “nakon kineza”….

    iskreno se nadam da cu u 10-tak dana koje budem proveo u poseti Sarajevu i Beogradu (mozda i nekim drugim gradovima u BiH i SER) imati priliku da provozam i taj novi Balkansko-Kineski proizvod sa ukusom Zapada, koji dolazi iz pomenute firme…. dopada mi se nacin popularizacije biciklizma (i sama propaganda firme), kao i prilagodjavanje svakom dzepu, to nije lose…. i makar tako postoji nada da ce se iz kvantiteta profilisati kvalitet…..

    interesantan je model koji se nudi u karbon verziji sa visoko vrednim komponentama od firmi Shimano i Sram….

    mene interesuju tehnicki podaci takvih ramova (krutost, sastav materijala, jer i Alu ramovi su razlicito kruti tj. cvrsti) , tehnologija kojom se oni rade kao i statisticki uvid u broj reklamacija (koje su BILE prilicno visoke, kako se u ovom izvestaju navelo)….

    mozda je neki od pomenutih probnih bicikala vec na raspolaganju kod ekipe u Sarajevu ( prva lokacija moje posete), pa se iskreno nadam da cu da dobijem “jedan krug oko zgrade”…..

    Puno pozdrava,

    Fat Modul SX 03

  6. Fatmodul- ne razumijem cemu tolika antipatija prema ovoj reportazi, tacnije prema firmi Capriolo.

  7. Pozdrav Dario,
    antipatija prema reportazi ili prema firmi ne postoji, jer ne mogu nesto antipatisati ukoliko mi je to nepoznato…..
    ja sam samo skeptican…. SKEPTICAN, odnosno sumljicav….. moja sumlja se odnosi uglavno na sledece detalje: delovi koji se proizvode i onda uvoze iz Kine u nekom zemljama podlezu odredjenim kontrolama tj. standardima…. neki od tih standarda su postavljeni od strane drzave-uvoznice, a neki od strane firma koja je tamo ima svoju proizvodnu jedinicu tj. fabriku…. (primer su firme SCOTT, GHOST, BMC, FOCUS i jos dosta drugih)…. moji konkretni stahovi su vise usmereni u pravcu, sta dobija krajnji kupac od moguceg kvaliteta….. navedene komponente poznatih brendova poput SRAM-a ili SHIMANO trebaju uliti poverenje, ali sta je sa ostalim delovima…. ne zaboravi, na pocetku reportaze ukratko je opisano kako se razvila ideja o biznisu sa biciklima…. od jedne preuredjene stale, preko tombole do percepcije odnosno poimanja ideje, da se ipak sa i biciklom moze zaraditi…. i onda odmah KINA….. ne treba zazirati od kineskih proizvoda, ima ih jako dobrih i jako kvalitetnih…. samo je pitanje koji su ti???? da li ti znas??? da li ti moze neko reci??? da li ima odredjena institucija u regionu (mislim na EX-YU) ili firma koja se bavi testiranjem proizvoda i njihovim kvalitetom???? ostaje nam uvek mogucnost da verujemo samom prodavcu, u nadi da nije prica zarad zarade…. i jos jednom na kraju, nemam ANTIPATIJE, samo sam sumljicav…. i kao sto sam vec u predhodnom komentaru pomenuo… rado bih “provozao krug”, upravo sa ciljem da odgnam moje sumlje…..

  8. U tekstu se spominje jedan bitan detalj: od ove godine fabrika posjeduje TUV certifikat kvaliteta. Dakle, da bi proizvod dospio na trziste zapadne Europe nema zezancije, niko nece prodavati bicikle sklapane u nekoj stali, ponajmanje trgovci iz Italije, Svedske, Madjarske…
    Ocigledno, odgovorni u kompaniji su shvatili da moraju prevazici “djecije bolesti” koje su se ogledale u zelji da pojeftine proizvod pa onda ugradnjom skromnijih komponenti. Okrenuli su se solidnoj kvaliteti naustrb povecanja troskova. Primjer su obrucevi: jeftine kineske koji su pucali zamijenili su proizvodnjom vlastitih, kvalitetnijih, sa debljim zidom i eliminisali problem. Jeftine kineski pogon je zamijenjen kvalitetnijim i nesto skupljim iz Slovacke.
    Naravno, ovaj bicikl nije na nivou jednog Scotta ili Cannondalea made in USA, ali iz razgovora s upravom zakljucujemo da im i nije cilj takmiciti se za svaki gram vec napraviti solidan, izdrzljiv bicikl koji je cjenovno nesto ispod konkurencije.
    Karbonskog Speedstera bih i ja rado probao. Nadam se vec na proljece jer imamo obecanja za testne voznje.

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.