BH scena

Intervju: KRDO Crew – prva oficijelna DH staza nadomak Sarajeva

Među sarajevskim biciklistima sve popularnija je single-track staza na Čavljaku i Baricama, kako ljubitelja downhilla, tako i XC biciklizma koji koriste donji, ipak blaži dio staze. Već je postalo uobičajeno da poslije podne, nakon napornog radnog vremena, grupice biciklista sustižu jednu drugu penjući se uz Darivu, ka Baricama, uz druženje i smijeh a onda zajednički, jedan iza drugog, spuštaju ovom stazom. Iako namijenjena za DH, ruta od Barica do Zmajevca je stazica koja se može voziti i XC biciklima, a između ove dvije grupe biciklista ne postoji rivalstvo, naprotiv, česta su i druženja na samoj stazi.

Kako su za izgradnju staze zaslužni momci iz grupe KRDO Crew, već prepoznatljivi po uspješnoj organizaciji DH utrka na Igmanu i naročito one jedinstvene u ovom dijelu Europe, utrke strmim ulicama grada pod nazivom “Das ist Valter“, donosimo kratkintervju sa Arminom Karadžom (jedan od “glavnih odgovornih u Krdu”, op.ur.) o tome kako je staza nastala, planovima, idejama…


DH staza nadomak grada je privilegija koje su samo svjesni rijetki u Sarajevu

1. Kako ste došli na ideju za stazu na Baricama?

Prije svega imali smo neke vizije koje su elementi bitni za izgradnju dh staze. Najbitniji su nam bili blizina gradu zbog mogućnosti svakodnevnih treninga, sigurnost, pristupačnost zbog padova ili neželjenih ozlijeda, teren sa kombinovanom podlogom, konfiguracija terena te da se ta staza ne siječe sa planinarskim i cross stazama. Time smo smanjili mogućnost nesreća. Staza se nalazi na dionici Čavljak-Barice a dugačka je 1,5 km. Moram napomenuti da je to zvanična staza na kojoj se radi. Ono o čemu se mnogo priča jeste i nastavak te staze od velike kule do Zmajevca, predivan “singletrack” u dužini od 1,5 km koji vozači svih kategorija obožavaju. S obzirom na interesovanje, moguće je da naša organizacija zatraži i dozvolu da tu stazu zavedemo u zvanične staze. E sad, ako se još počastite sa jednim kilometrom sa Kamenite glave do Čavljaka, onda je to već zavidan spust 🙂


Sale i ekipa su stazu testirali tokom cijele zime

2. Kako je izgledala izgradnja staze? Ko je sve učestvovao, jeste li imali podršku općine ili slično?

Pa izgradnja staze jos traje:) Na stazi će se nalaziti elementi od drvene građe, skokovi, prepreke, krivine za čiju je izgradnju potrebno više ljudi i materijalnih sredstava. Proces je izgledao ovako: nakon što smo probrali lokaciju tokom zime (u šumi je bolji pregled kada je sve ogoljeno), napravili smo grubu rutu. Zatim smo vozili bicika tokom cijele zime zamišljenom stazom i radili korekcije jer razlika je “on foot” i na biciklu kreirati stazu. I sada radimo sitne korekcije kako bi staza imala svoj “flow”, tečnost, logičnost i elemente koji će naučiti sve korisnike staze da uživaju i unaprijede svoju vožnju. U izgradnji učestvuje uglavnom naša organizacija, te priteknu u pomoć drugi biciklisti, naši prijatelji koji dijele naše vizije i ideje. Sto se tiče ostale podrške, moram reći da je izostala, ali vjerujem kada finaliziramo ovaj projekat, da će on uticati na svijest relevantnih ljudi i institucija te da će u budućnosti biti mnogo lakše dobivati i realizovati ovakve projekte.


Na “mobama” su dobrodošli svi pa često viđamo čak i nova lica kako nesebično pomažu

3. Na Trebeviću je ovih dana haos na ST-ovima, pala su mnoga stabla, a niko od nas se ne usuđuje samoinicijativno to čistiti. Kakve su birokratske zapreke kod ovakvih akcija?

Istina, i na Cavljaku i Baricama je mnogo oborenih stabala usljed nevremena. Mi imamo informacije iz Sarajevo šuma da pojedinci ili organizacije bez ikakvih dozvola ne bi smjeli dirati i uticati na izgled šume. Na ovom potezu gdje je straza, Šumarstvo radi stalna pročišćavanja i izvlačenja takvih stabala. Mi iskoristimo neko oboreno drvo za izgradnju staze ali ni u kom slučaju ne utičemo na izgled šume, niti je smijemo siječi na što smo se obavezali u projektu.

4. Koliko je staza zahtjevna? Da li je mogu voziti i XC biciklisti?

Pa staza i jeste i nije zahtjevna, zavisno od znanja vozača. Mi smo par puta bili na svjetskom prvenstvu gdje vidiš vozače sa xc biciklima kako skaču na mjestima gdje bi se mi sa našim dh biciklima dobro zapitali:). Ali mislim da za prosječnog xc vozača neće biti problema. Biće i dropova i par drugih tehničkih elemenata koji će se moći zaobići. Nama je u interesu da se staza koristi što više, tako da će biti prilagođena svima.

5. Da li ovo znači da napuštate Igman kao DH destinaciju i prelazite na Bukovik/Čavljak? Koje su komparativne prednosti u odnosu na stazu na Igmanu?

Neosporan je Igman kao planina, neosporan je potencijal, ali trenutačno relevantne institucije i njihovi čelnici ne mogu da prepoznaju značaj ovog sporta. Nadamo se da će se promjene desiti poslije izbora:). Ali generalno ne odustajemo, u cilju nam je što više i staza i vozača. Igman ima svoje prednosti, Čavljak svoje. Igman ima bolju šumu, podlogu, infrastrkturu, Čavljak je osunčan, pristupačan i ima vode dovljno. Ima toliko lokacija oko grada na kojima se mogu raditi staze, nekada i prolazimo pored njih a ne primjećujemo potencijal… Generalno, ostaje najveći problem, a to je vertikalni transport.


Recept za uspjeh: malo posla i puno uživanja

6. Ovih dana smo često na Trebeviću koji isto ima velik potencijal za slične poligone? Imate li slične planove i za Trebević?

Trebević je također prelijep za biciklizam, vozili smo ga mnogo puta ali kao što rekoh, nužan je brz transport do vrha. Ukoliko se realizuje projekat obnove žičare, to će sigurno biti najbolja destinacija za projekte ovog i sličnog tipa.

7. Da li možemo očekivati neke putokaze kako bi oni koji prvi put dolaze mogli stazu lakše pronaći.

Naravno. Staza ce biti označena i zavedena kao prva zvanična staza, za koju je bilo potrebno skupiti određenu dokumentaciju i dozvole. Bit će označen početak, kraj, teži dijelovi, skretanja i “dropovi”.

8. Mi svakako planiramo objaviti na našoj stranici i GPS snimak staze, ali nas zanima koliko je pametno ljude upućivati na FR/DH staze poput dijela Čavljak-Barice na ovoj vašoj stazi? Ipak, za ono gore treba DH bike…

Znas kakva je staza. Dok je vozač ne proba neće znati može li ili ne. Na neki način izazov za vozača je da testira svoje znanje, hrabrost i samopouzdanje. Pa i mi smo nekada počinjali na HT biciklima, vozili dh stazu na Igmanu na kojoj se poslije održala trka. Može se, prosječan xc vozač će moći odvesti stazu. Ne govorim o vozačima koji su kupili bicikl, rukavice, vrte po Vilsu dva kruga i misle da se bave biciklizmom.


Drugi dio staze, od Barica do Zmajevca, za kratko vrijeme je postalo omiljeno odredište sarajevskih biciklista

9. Molim te reci nam ukratko na čemu je fokus vaših aktivnosti u zadnje vrijeme? Staza je napravljena, ali tu uvijek ima posla. Ipak, Valter 2 se bliži, kako teku pripreme?

Da, evo ostalo je tek nešto više od dva mjeseca do trke. Fokus je naravno bio na skupljanju sponzora. Na sreću, većinu sponzora smo riješili tako da sada idu promocije trke. Po ustaljenoj praksi, medijska kampanja za “Valter II” će početi mjesec dana prije trke. Kao što znaš, imamo odlične reakcije iz regije na prošlu trku tako da ove godine očekujemo i bolje i više:):) Ipak smo dosad napravili dvije odlične trke, ne očekuje se nišsta lošije od nas. Kada uzmeš u obzir koliko malo ljudi radi na ovim projektima, tek onda shvatiš koliko smo mnogo postigli. Opet moram reći da smo očekivali više gledalaca, biciklista ali i ovako je bilo odlično. Mislim da će ove godine biti i taj detalj upotpunjen, jer počeli smo kao društvo sazrijevati u smislu biciklizma, mislim. Ozbiljne se ture voze, mapiraju se staze, ozbiljni izvjestaji, ozbiljan forum, mnogo novih vozača i grupa vozača koji voze… Ide to u dobrom pravcu…

A što se tiče staze, gore je skoro svakodnevno neko i nešto radi. Mnogo je truda potrebno. Srećom duzi je dan, pa se može poslije posla odraditi ponešto na stazi.

10. Po najavama ali i rekacijama bikera iz regije (po forumima) sve su naznake da će ovogodišnji Valter nadmašiti i prošlogodišnji. Planirate li mijenati koncept takmičenja, uvoditi neku novu dionicu spusta ili mjenjati neke druge ključne stvari?

Da, da, reakcije su stvano bile prejake. Neki vozači jednostavno nisu htjeli da idu iz kampa… SFF groznica je takodjer doprinijela cijelom dojmu, te će tako biti i ove godine. Bit će nekih korekcija što se tiče Valtera II, u smislu atraktivnosti, sigurnosti ali sumnjam da će biti promjene rute. Razmišljali smo i o tome ali za sada je ovako. Nadamo se podršci i Starog Grada i Vratničana koji su nam prošle godine omogučili da se ovo sve desi bez ijednog incidenta. Nadamo se i podršci bajkera iz cijele BiH, bar u smislu prisustva, jer ipak je to manifestacija gdje dođu najbolji i najbrži vozači iz regije i vrijedi ih vidjeti…


Ekipa KRDO Crew na okupu i kad se slavi (Valter 1) i kad se radi (zimske vožnje 2010)

Želim napomenuti za kraj da se prečesto pitamo kako je po Evopi i Svijetu to uređeno, postoje bike parkovi, nastala je cijela jedna nova kultura a kod nas ovakva situacija. Sve to funkcioniše na principu potrebe i ponude. Dakle morali su ljudi prvo početi voziti bicikle pa širiti grupe, pa su onda nastajali klubovi, pa je neko smislio i neke bike parkove, pa takmičenja, pa se počeo razvijati biking turizam itd. Nije mogao nastati prvo bike park pa vozači bicikala. Kod nas sve se tek počinje da razvija, ponekad iz mnogih drugih razloga ali važno je da počinje. Mi smo svi pioniri tog pokreta. Sada će sve više biti i kod nas klubova, organizacija, shopova, servisa, rentala… Dakle što nas više vozi, više imamo prava i mogućnosti. Kada je par nas prije par godina vozila ovo isto, bili smo lokalne budalice, sada je to već normalno ljudima… Doduše, teško ćemo, a vjerovatno nikada, objasniti prosječnom građaninu da platimo bicik vise od golfa dvojku:) A možda i uspijemo, sve je do nas.

10. Poruka za kraj?

Još samo da kažem našu krilaticu: “Horizont je tamo gdje ga postaviš!

Foto: NVO Horizont-Zlatan Kurto, Staša Komnenić

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

4 Replies to “Intervju: KRDO Crew – prva oficijelna DH staza nadomak Sarajeva

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.