Stručne teme

Iskustva: Fox servis u Sarajevu (Gir)

Ekspanzija biciklizma u našoj zemlji u zadnjih nekoliko godina uzrokovala je da vrhunski bicikli više nisu rijetkost. Ono što mnogi ipak previde kada planiraju kupovinu vrhunskog bajka, bio on MTB ili cestovni, jeste činjenica da skupe i komplicirane stvari obično podrazumijevaju i skupo i komplicirano održavanje. Kada govorimo o MTB biciklima, jedna od ključnih komponenti čije performanse bitno utiču na vožnju jeste uvijek- prednja viljuška i zadnji amortizer.  Kako bi iz vrhunskog bajka izvukli i vrhunske performanse, sve komponente moraju biti u dobrom stanju, redovno održavane i servisirane. U biciklistički razvijenijim sredinama to obično nije problem, ali kod nas često nažalost jeste.

Svjetski lider i premium brend u svijetu suspenzija za bicikla, američka kompanija FOX, na tržište Bosne i Hercegovine je oficijelno ušla tek prije dvije godine, a zastupa je lokalna kompanija “KEA Invest” d.o.o.. Iako je tržište BiH prilično malo da bi uopće bilo interesantno “velikim igračima”, ovo se pokazao kao dobar potez. Svjesni činjenice da je kupovna moć BH građana jako mala, primarni zadatak KEA Invest-a putem svoje poslovne jedinice GIR iz Sarajeva je bilo razvijanje podrške vlasnicima Fox proizvoda i time izgradnja povjerenja i osnova za buduće aktivnosti, prije svega razvoj prodaje. Rezultat dosadašnjeg rada jeste “uhodan” servis Fox amortizera koji je već postao poznat u Sarajevu i cijeloj BiH.

DSC08591 DSC08605 DSC08608
Pored Fox-a, u Giru je moguće pronaći i druge vrhunske brendove poput Camelback-a, Ashime, Lezyne, Geax…

Kako bismo provjerili tvrdnje o kvaliteti, odlučili smo dati na servis viljušku sa bajka autora ovih redaka –  Fox Talas 3 RL iz 2010. godine.  Obzirom da se radi o prilično komplikovanom “stroju” sa podešavajućim hodom u tri nivoa (100-120-140mm), priznajemo da je u početku bilo umjerene sumnje u ishod. Također, i činjenica da se dosadašnje iskustvo glavnog servisera Luke najviše odnosi na zadnji amortizer, podgrijavala je tu sumnju. Za potrebe lakšeg snimanja, ovaj put je kao prostor za servis poslužio bike shop Gir u Sarajevu.

DSC08596 DSC08594

Servis je lagano krenuo sa čišćenjem amortizera, pripremom alata, zamjenskih dijelova i materijala.

DSC08604 DSC08603
DSC08599 DSC08601

Treba napomenuti da su za servis korišteni samo orginalni Fox zamjenski dijelovi i ulja, po strogoj preporuci proizvođača.

DSC08613 DSC08598

Za otvaranje viljuške bilo je potrebno vještine, alata i puno strpljenja, kojeg serviseru Luki nije nedostajalo ni trenutka.

DSC08615 DSC08617
Kada je konačno otvoren, ulje koje je odstranjeno iz sistema pokazalo je da je servis došao u zadnji čas. Bilo je gotovo crno i sa vidniim primjesama nečistoća.

DSC08623 DSC08624
DSC08619
 DSC08633

Nakon detaljnog čišćenja svih izvađenih i rastavljenih komponenti, uslijedilo je ponovno sklapanje, gdje je najbitnije strpljenje i temeljitost u radu. Iako smo bili ubjeđeni da će od brojnih šarafa, podloški, distancea, dihtunga i čega sve ne, nešto ostati zaboravljeno na radnom stolu, to se ipak nije desilo.

DSC08629 DSC08632
DSC08641 DSC08637

Ispravno doziranje ulja za rad kontrole brzine povrata (rebound) ključno je za pravilan rad, a za podmazivanje klizne površine nogu koristi se poseban Fox Float fluid lubrikant natopljen u spužvastom prstenu. Završno pumpanje zračne opruge ide (neočekivano) prije sastavljanja.

DSC08648 DSC08644

Na kraju ipak mala “drama”, protiv uroka reklo bi se   . Sastavljen amortizer je radio uredno, sa funkcionalnim Talas ketridžom za regulaciju hoda, ali rebound je “zaglavio”. Ipak, nakon par minuta mozganja i vraćanja par koraka unazad u procesu sastavljanja, Luka je konstatovao da je ipak sve ok te da je samo kapica regulatora rebounda ostala dotegnuta prilikom sklapanja. Naizgled banalna situacija zorno je pokazala da se ipak ovakve intervencije trebaju povjeriti ljudima koji su za to obučeni i znaju to raditi.

Danas, mjesec dana nakon servisa, slobodno mogu reći da je posao jako dobro urađen, te da je viljuška naprosto “živnula” u odnosu na stanje prije servisa. Nema sumnje dakle da se preporuke proizvođača o frekvenciji servisa zaista trebaju što tačnije primjenjivati kako bi u našim “igračkama” u potpunosti uživali.

Tekst i foto: Mersad Pašić

 

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.