SRAM za iduću sezonu priprema sasvim novi prenos sa 1×11 brzina za klasu enduro i xc racing. Kao što naziv modela simbolizuje, prenos se sastoji od jednog pogonskog zupčanika i 11 kasetnih. Za prebacivanje brzina logično je odabran 10fazni GripShift koji je uz tek manje izmjene podržao dodatnu brzinu. SRAM pak najavljuje da će do iduće sezone istestirati i nove trigger-šiftere za 11 faza. Službeno bi novi 1×11 prenos trebao biti prezentiran na Crankworx Les 2 Alpes srpnja 9-15.7.2012.
Detalji o novom prenosu su oskudni u ovom trenutku, ali postoji nekoliko stvari koje se mogu primjetiti na fotografijama. Prva je prototip stražnjeg mjenjača koji se praktično sastoji iz dva paralelograma. Ipak, kuloarska predviđanja mnogih koji su vidjeli novi sistem su da će se do produkcije razviti jednostavnija verzija sa jadnom polugom kako bi se zadržala dobro poznata SRAM-ova krutost i stabilnost zadnjem mjenjača. Ipak, kako novi sistem očito ne zahtjeva chainguide na pogonu (ipak ga testiraju na ALM i Enduro bajkovima), masa cjelokupnog sistema je opet niža od starog.
Ono što u priču o zadnjem mjenjaču najviše ulijeva povjerenje jesu testiranja koja SRAM radi naCannondale Jekyll. Ako profesionalcima na all-mountain bajku sa 150mm hoda mjenjač radi kako treba, ne vidim razloga zašto ne bi i večini nas. Stražnji mjenjač ima vrlo dug kavez, potreban za novu predimenzioniranu kasetu. Sudeći po fotografijama, u najnižem stepenu prenosa, omjer bi bio 1:1 ili manji što bi trebalo u potpunosti zadovoljiti najveći dio rekeativnih enduro vozača i XC trkača.
Pažljivim preglodom fotografija vidi se da je to dorađena 10-42 kazeta. Dodatni najmanji prsten ima ujedno i ulogu lock-ringa čime se povečala iskoristivost same kasete. Jedna od najzanimljivijih novosti jeste debljina zupčanika pogona. Jasno je da su ih zbog buduće primarne namjene (enduro) i izostavljanja bashguaard-a morali ojačati, ali ne ovoliko. Mnogi su ubjeđeni da će produkciona verzija imati osjetno tanje i time tiše zupčanike.
Ostaje nam da sačekamo ovogodišnji Les 2 Alpes da vidimo kako će ovo sve zaista izgledati.