Federalni ured za petentiranje SAD-a objavio je prije dva dana da je pod rednim brojem 7837213 registrovan patent zadnjeg aktivnog vješanja bicikala poznat kao ABP (Active Braking Pivot) na ime Trek korporacije čime je stavljena tačka na dugu priču o ovom kontraverznom izumu. Naime, službeno, ABP su izmislili i prvi konstruisali Trek-ovi inženjeri James Colegrove, Dylan Howes, i Jose Gonzalez, a suština izuma je u tome da kočenje i blokiranje zadnjeg točka nije utjecalo na rad zadnje suspenzije.
Međutim, u isto vrijeme javilo se i slično rješenje pod imenom “Split Pivot” kojeg je konstruisao Dave Weagle. Naravno, obje strane su tvrdile da su oni pravi vlasnici ideje, ali sve do jučer nije pravno definisano ko je zaista vlasnik patenta. Iako je Weagle svoje rješenje patentirao u maju ove godine, ostalo je nejasno da li i Trek ima pravo na ovo rješenje koje uveliko koristi na svojim modelima.
Trek ABP
Inače, ABP je sistem vješanja lansiran početkom 2007. godine kod kojeg je jedan od ključnih pivota (osovina) sama zadnja osovina. Na ovaj način se uveliko izbjegao utjecaj blokade zadnjeg točka pri kočenju usljed kojeg je (zbog centrifugalne sile točka u pokretu) dolazilo do podizanja zadnjeg točka, tj. propadanja zadnje suspenzije u vožnji. Vrijedno je napomenuti da ovo nije prvi pokušaj eliminisanja ovog nepovoljnog efekta te da je Kona odavno uvela tzv. D.O.P.E. (Developed by Kona & Brake Therapy) sistem povratne sprege/osigurača koja je prevenirala propadanje zadnjeg dijela. Istina, sistem ko Kone je mnogo nezgrapniji i zahtijeva dodatnu krutu vezu za prednjim polugama suspenzije.
Kona D.O.P.E.
Interesantno je napomenuti da se kompletni sistemi vješanja Trek-a i Split Pivot-a znatno razlikuju i da je suština spora oko patenta rješenje vezano za quick-release mehanizam osovine zadnjeg točka. Kada se izbliz pogleda, zaista se radi o jako sličnim ili istim rješenjima.
Split Pivot